Hyundai susține un startup care propune transportarea hidrogenului în ulei
Hidrogenul este în mod obișnuit stocat în formă gazoasă, la presiuni înalte. Acest lucru poate pune probleme de stocare și transport. Pentru a rezolva aceste probleme, Hyundai investește într-un startup care propune transportarea hidrogenului în ulei, la presiune atmosferică.
Hidrogenul este un combustibil curat, dar care pune probleme majore de stocare și transport. Asta deoarece este instabil, iar pentru stocare eficientă are nevoie de presiuni înalte și temperaturi scăzute. Din această cauză, rezervoarele de hidrogen sunt fabricate din fibră de carbon, care asigură integritatea rezervorului în caz de accident.
Startupul german Hydrogenious a imaginat o metodă prin care stocarea și transportul hidrogenului să se poată face simplu, la presiune atmosferică. Pentru aceasta, gazul este integrat într-un lichid special, botezat Liquid Organic Hydrogen Carrier (LOHC), pe care cei de la Hydrogenious îl descriu ca fiind asemănător cu motorina.
De ce susține Hyundai transportarea hidrogenului în ulei
Acest lichid permite stocarea hidrogenului la presiune atmosferică și temperatură normală. Potrivit germanilor, stocarea în LOHC permite o densitate mai mare de stocare a hidrogenului decât comprimarea în rezervoare. În plus, lichidul nu este la fel de instabil ca hidrogenul în stare gazoasă. Acesta poate provoca explozii extrem de violente odată scăpat în atmosferă.
Dacă metoda de stocare a Hydrogenious se va dovedi viabilă, infrastructura existentă de transport a combustibililor fosili va putea fi folosită în continuare. Infrastructura de alimentare cu hidrogen reprezintă, în prezent, principalul obstacol în calea adoptării pe scară largă a pilelor de combustie cu hidrogen.
Investiția Hyundai în compania germană nu este una neobișnuită, mai ales având în vedere viziunea mărcii coreene în ceea ce privește utilizarea hidrogenului. Potrivit celor de la Hyundai, acesta nu este limitat la mașini, ci poate asigura energia pentru transporturile de mare capacitate, dar și pentru clădiri.
Deocamdată, absența unei infrastructuri avansate pentru alimentarea cu hidrogen a însemnat vânzări limitate pentru Hyundai Nexo, modelul cu pile de combustie al coreenilor. La fel de afectate au fost și vânzările modelelor concurente Honda Clarity și Toyota Mirai. Practic, toate trei au o piață modestă, în anumite regiuni din California și Europa.
sursa: Green Car Reports