Hyundai prezintă un nou concept alimentat de hidrogen. Va dicta designul noului Hyundai Nexo

Publicat: 31 10. 2024, 14:39

Producătorul coreean a dezvăluit conceptul Initium, alimentat cu hidrogen, care introduce un nou limbaj de design. Conceptul va sta la baza noului Hyundai Nexo.

Succesorul pentru Hyundai Nexo a fost prezentat oficial, oferind o privire asupra noului limbaj de design al companiei. Conceptul alimentat cu hidrogen va da naștere crossoverului ce va înlocui actualul Nexo în gama producătorului coreean.

Noul concept alimentat cu hidrogen al producătorului coreean promite o autonomie maximă de 650 km. Numele conceptului este destul de sugestiv în legătură cu planurile de viitor pe care le are Hyundai. Initium înseamnă „început” sau „primul” în limba latină, fiind o referință la faptul că Hyundai vrea să fie un pionier în dezvoltarea sistemelor de propulsie pe bază de hidrogen. În luna septembrie a acestui an, compania a încheiat un acord de colaborare cu Skoda pentru dezvoltarea tehnologiilor de propulsie cu hidrogen.

Conceptul Initium oferă o primă privire a unui nou model de producție alimentat cu hidrogen pe care Hyundai Motor plănuiește să îl dezvăluie în prima jumătate a anului viitor. Se pare că avem de-a face cu succesorul lui Nexo, iar Hyundai capitalizează popularitatea SUV-urilor cu noul său design.

Noul SUV alimentat cu hidrogen va folosi un sistem de propulsie mai eficient

Noul limbaj de design folosit pe conceptul Initium se numește „Art of Steel” și îmbină elemente de design de la Ioniq 5, Santa Fe și Inster. Conceptul prezintă un aspect robust, cu protecții din plastic, scuturi de protecție, suprafețe drepte și jante de mari dimensiuni. Initium este echipat cu jante de 21 de inch, însă intuim că versiunea de serie va primi unele ceva mai mici în diametru.

Cu toate că nu a oferit fotografii cu interiorul mașinii, Hyundai promite un interior spațios, gândit pentru familii. De asemenea, producătorul spune că mașina va fi echipată cu nouă airbag-uri și o structură rezistentă.

SUV-ul va fi pus în mișcare de un motor electric ce dezvoltă 204 CP, iar rezervoarele mari de hidrogen vor asigura o autonomie maximă de circa 650 km, potrivit spuselor producătorului.