Hyundai prezintă detalii despre motoarele noului Santa Fe
Hyundai a prezentat noul Santa Fe la începutul lunii iunie, iar acum compania a lansat noi detalii despre gama sa de motoare.
Santa Fe este primul model Hyundai din Europa care folosește noul motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l și un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh. Combinația dintre acestea două oferă 230 CP si cuplu de 350 Nm, fiind disponibilă cu tracțiune 4×2 sau 4×4.
Santa Fe plug-in hybrid, care este echipat cu același motor „Smartstream” T-GDi de 1,6 l, combinat cu un propulsor electric de 66,9 kW și cu o baterie litiu-ion polimer de 13,8 kWh, ofera 265 CP, cuplu de 350 Nm și tracțiune integrală. Ambele versiuni sunt disponibile cu o noua transmisie automata cu 6 trepte (6 AT).
Noul propulsor diesel cu 8 trepte de viteza (cutie DCT cu ambreiaj umed)
Noul motor diesel „Smartstream” de 2,2 l are un bloc motor în a cărui compoziție se află aliaj din aluminiu, care contribuie la reducerea considerabila a greutății cu 19,5 kg. Motorul a fost echipat cu un nou sistem de injecție de 2.200 bar. Acesta oferă o putere de 202 CP și un cuplu de 440 Nm, fiind disponibil cu tracțiune 4×2 sau 4×4.
Santa Fe vine pe o noua platformă
Santa Fe a fost construit având la baza cea de-a treia generație a platformei producătorului, care oferă o mai mare flexibilitate.
Datorita sistemului care controlează fluxul de aer, noua platforma îmbunătățește ventilația în compartimentul motor, permițând disiparea mai eficienta a căldurii.
Acest sistem oferă și stabilitate în partea inferioara a autovehiculului, alături de poziția joasă a echipamentelor grele din cadrul platformei, ceea ce contribuie la coborârea centrului de greutate. În ceea ce privește aerodinamica, au fost realizate actualizări, astfel încât rezistenta la aer să scadă.
Au fost realizate îmbunătățiri și pentru performantele NVH (zgomot, vibrație și duritate), datorita sistemelor consolidate de absorbție a zgomotului în zonele sensibile la vibrații.