Hyundai a dezvăluit mai multe informații despre noua generație Kona. Vor exista atât versiuni termice, cât și electrice.
Hyundai a prezentat mai multe detalii despre noua generație Kona, varianta dedicată pieței din Coreea, informațiile despre versiunea care va fi comercializata la nivel global urmând a fi dezvăluite în luna martie. Modelul dispune de o gama variată de motorizări. Vor exista variante termice, hibride și complet electrice. Fiecare dintre acestea va avea versiuni N Line.
Procesul de dezvoltare a noului Kona a demarat cu varianta electrică, o abordare neconvențională. De obicei se întâmplă invers, dar producătorul coreean alege o abordare axată pe mobilitatea electrică. Autovehiculul oferă echipamente avansate de siguranță și de confort pentru toate versiunile.
„Am dezvoltat Kona pentru toată lumea și pentru fiecare stil de viață, cu o gamă de motorizări avansate și cu o serie de tehnologii și caracteristici de design care vor contribui la îmbunătățirea activităților zilnice ale clienților noștri”, a declarat Heui Won Yang, Executive Vice President, Head of Total Vehicle Development Tech Unit – Hyundai Motor Company.
Versiunea electrică se diferențiază prin Pixelated Seamless Horizon Lamp, Kona electric fiind primul model Hyundai care utilizează aceasta nouă tehnologie. În cazul versiunilor termice și hibride, bara de protecție față se remarcă printr-un ornament tridimensional, dar și prin bandourile negre pentru pasajele roților, grila fiind înlocuită de un scut de protecție.
Comparativ cu generația anterioară, noul Kona oferă un interior mai spațios, datorită ampatamentului mai mare cu 60 mm (spațiul pentru picioare extins cu 77 mm, respectiv cu 11 mm pentru cap). În spate, spațiul pentru umeri este de 1.402 mm, cel mai mare din clasa sa.
În plus, consola centrală, care utilizează tehnologia shift-by-wire, este acum poziționată în spatele volanului, asigurând astfel mai mult spațiu pentru obiectele personale. Cu bancheta din spate rabatată, Kona oferă un volum de încărcare de până la 723 de litri. Totodată, pentru mai mult confort în timpul călătoriilor lungi, cele două ecrane de 12,3 inch au fost poziționate ergonomic.
Pentru piața din Coreea, varianta termică este disponibilă cu motorul de 1,6 litri T-GDi sau de 2 litri, un motor de tip Atkinson. Versiunea de 1,6 T-GDi dezvoltă 198 CP și cuplu maxim de 265 Nm. În plus, CVVD reglează durata de deschidere/închidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei și a eficientei. Motorul de 2,0 litri dezvoltă 149 CP și cuplu maxim de 179,5 Nm, fiind cuplat la o transmisie variabilă inteligentă (IVT).
Varianta hibridă, dedicată pieței din Coreea, este disponibilă cu un propulsor pe benzină de 1,6 litri GDi cu injecție directă, special calibrat, alături de un motor electric, oferind 141 CP și cuplu maxim de 265 Nm.
Mai multe detalii tehnice despre versiunea Kona care vă fi comercializata la nivel global, inclusiv despre varianta electrică, vor fi comunicate în luna martie.