Hyundai Motor Group prezintă tehnologia CVVD, care oferă motoarelor performanţe sporite, consum scăzut şi emisii reduse
Hyundai Motor Group a dezvoltat tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration) şi o va aplica pe automobilele sale Kia şi Hyundai. Inovaţia a fost dezvăluită alături de primul propulsor pe care va fi disponibilă: motorul SmartStream G1.6 T-GDi.
Tehnologia CVVD optimizează atât performanţele motorului cât şi eficienţa consumului de combustibil, fiind în acelaşi timp şi ecologică. Sistemul controlează durata deschiderii şi închiderii supapelor în funcţie de condiţiile de condus, obţinându-de astfel o creştere de 4% a performanţelor şi de 5% a eficienţei consumului de combustibil, în acelaşi timp scăzând emisiile cu 12%.
Cum funcţionează tehnologia CVVD (Continuously Variable Valve Duration)
Până în acest moment, performanţele şi eficienţa unui motor au fost guvernate de tehnologii de distribuţie variabilă care controlează momentul de deschidere/închidere precum şi adâncimea deschiderii supapelor.
Tehnologiile deja existente de control a supapelor reglează timpul de deschidere şi închidere a supapei (cum ar fi CVVT – Continuously Variable Valve Timing) sau controlează volumul de aer admis prin reglarea adâncimii deschiderii (CVVL – Continuously Variable Valve Lift). Tehnologiile de până acum nu au putut să controleze durata, deoarece timpul de închidere al supapei era subordonat momentului de deschidere, astfel încât nu putea exista adaptabilitate la diferitele situaţii de condus. Tehnologia CVVD se îndreaptă într-o nouă direcţie, prin ajustarea perioadei de timp cât stă deschisă o supapă în funcţie de cererea motorului.
În momentul în care automobilul păstrează o viteză constantă şi necesită un răspuns minim din partea motorului, tehnologia CVVD deschide supapa de admisie de la mijlocul şi până la sfârşitul timpului de compresie. Acest lucru ajută la îmbunătăţirea eficienţei consumului de combustibil prin reducerea rezistenţei cauzate de compresie. Pe de altă parte, când automobilul rulează la viteze ridicate şi puterea utilizată de motor este mare, supapa de admisie este închisă la începutul timpului de compresie, pentru a maximiza cantitatea de aer utilizată pentru explozie. Acest lucru contribuie la creşterea cuplului motorului pentru a îmbunătăţi acceleraţia.
Noul motor SmartStream G1.6 T-GDi
Dezvăluit alături de noua tehnologie CVVD, noul motor SmartStream G1.6 T-GDi este o unitate turbo pe benzină cu patru supape pe cilindru, ce produce 180 CP. Noul sistem de propulsie este primul care foloseşte noua tehnologie CVVD a Grupului şi sistemul de recirculare a gazelor de eşapament de joasă presiune (LP EGR) pentru a reduce consumului de combustibil.
Sistemul de recirculare a gazelor de eşapament returnează o parte a gazului ars de motor în camera de ardere, producând un efect de răcire şi reducând emisiile de oxizi de azot. Motorul G1.6 T-GDi oferă de asemenea, un sistem de joasă presiune care redirecţionează gazele arse către turbină, nu către sistemul de admisie, pentru a creşte eficienţa în timpul accelerării.
În plus, noua unitate prezintă un sistem integrat de management termic (Integrated Thermal Management System) care încălzeşte sau răceşte rapid motorul la o temperatură optimă; şi un sistem puternic de pulverizare directă care atinge o presiune de 350 bar, depăşind presiunea de 250 bar a motorului T-GDi anterior. În plus, componentele aflate în mişcare în motor sunt acum ”low friction”, reducând frecarea cu 34%.
Noul motor SmartStream G T-GDi de 1.6 litri va fi lansat în a doua jumătate a acestui an şi va echipa o serie de noi modele Kia şi Hyundai. Informaţiile despre primul automobil Kia care va fi echipat cu acest motor, vor fi disponibile aproape de momentul lansării acestuia.