Hyundai-KIA depăşeşte Toyota în Europa

Publicat: 23 11. 2010, 15:55

Cel mai mare grup auto asiatic prezent în Europa nu mai este
Toyota Motor Corp., ci Hyundai Motor Co., grupul coreean
reuşind să-i depăşească pe japonezi la capitolul vânzări maşini noi
în Europa.

Grupul coreean, care cuprinde mărcile auto Hyundai şi
KIA, a înregistrat o creştere de 4% a vânzărilor în primele 10 luni
ale lui 2010
, cu un număr de 521.369 exemplare, în timp ce
Toyota plăteşte încă tribut scandalului de la începutul anului:
împreună cu marca premium Lexus, vânzările Toyota se cifrează la
511.754 de maşini, în scădere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă din
2009.

Chiar şi preşedintele grupului coreean, Ahn Sang Joon, afirmă că
situaţia actuală se datorează
problemelor Toyota
, în urma rechemărilor masive în
service. Pe de altă parte, vânzările bune ale coreenilor sunt
susţinute de o politică agresivă de modele cu o filosofie nouă (cum
e Hyundai ix35), dar şi de o politică de preţuri competitivă (cum e
cazul „fraţilor” Hyundai i30 şi KIA Cee’d).

Grupul Hyundai-KIA îşi vede cota de piaţă în Europa
crescând cu 0,4% în octombrie 2010
faţă de aceeaşi lună a
anului trecut, ajungând la 4,5%. Toyota, în schimb, a scăzut de la
5% la 4,4% în acest an. SItuaţia nu este roză nici în USA, unde
Hyundai şi KIA înregistrează, de asemenea, o creştere susţinută a
cotei de piaţă, în detrimentul Toyota.

Oficialii Hyundai-KIA se aşteaptă să atingă o cotă de
piaţă de 8% pe plan mondial
, la finalul acestui an, ceea
ce reprezintă premise foarte bune pentru ca, în 2011, cota de piaţă
să depăşească 10%.

Cu alte cuvinte, Toyota nu este vizată doar de grupul
Volkswagen, ci a intrat în colimatorul unei companii mult mai
tinere, dar foarte ambiţioase. În plus, coreenii urmează să
beneficieze din plin de recentul
tratat cu Uniunea Europeană
, ceea ce va întări poziţia
Hyundai-KIA pe Bătrâul Continent
, dominat, pentru moment,
de Volkswagen.