Cel mai mare grup auto asiatic prezent în Europa nu mai este
Toyota Motor Corp., ci Hyundai Motor Co., grupul coreean
reuşind să-i depăşească pe japonezi la capitolul vânzări maşini noi
în Europa.
Grupul coreean, care cuprinde mărcile auto Hyundai şi
KIA, a înregistrat o creştere de 4% a vânzărilor în primele 10 luni
ale lui 2010, cu un număr de 521.369 exemplare, în timp ce
Toyota plăteşte încă tribut scandalului de la începutul anului:
împreună cu marca premium Lexus, vânzările Toyota se cifrează la
511.754 de maşini, în scădere cu 17% faţă de aceeaşi perioadă din
2009.
Chiar şi preşedintele grupului coreean, Ahn Sang Joon, afirmă că
situaţia actuală se datorează
problemelor Toyota, în urma rechemărilor masive în
service. Pe de altă parte, vânzările bune ale coreenilor sunt
susţinute de o politică agresivă de modele cu o filosofie nouă (cum
e Hyundai ix35), dar şi de o politică de preţuri competitivă (cum e
cazul „fraţilor” Hyundai i30 şi KIA Cee’d).
Grupul Hyundai-KIA îşi vede cota de piaţă în Europa
crescând cu 0,4% în octombrie 2010 faţă de aceeaşi lună a
anului trecut, ajungând la 4,5%. Toyota, în schimb, a scăzut de la
5% la 4,4% în acest an. SItuaţia nu este roză nici în USA, unde
Hyundai şi KIA înregistrează, de asemenea, o creştere susţinută a
cotei de piaţă, în detrimentul Toyota.
Oficialii Hyundai-KIA se aşteaptă să atingă o cotă de
piaţă de 8% pe plan mondial, la finalul acestui an, ceea
ce reprezintă premise foarte bune pentru ca, în 2011, cota de piaţă
să depăşească 10%.
Cu alte cuvinte, Toyota nu este vizată doar de grupul
Volkswagen, ci a intrat în colimatorul unei companii mult mai
tinere, dar foarte ambiţioase. În plus, coreenii urmează să
beneficieze din plin de recentul
tratat cu Uniunea Europeană, ceea ce va întări poziţia
Hyundai-KIA pe Bătrâul Continent, dominat, pentru moment,
de Volkswagen.