Hyundai i30 primeşte facelift şi versiune Turbooo!
Versiunea Turbo de la i30 aduce sub capota hatch-ului compact sud-coreean 186 de cai-putere şi 265 de Newtoni-metru, livraţi de un motor de 1,6 litri turbo. Da, este o alternativă bună (chiar dacă un pic mai slabă ca putere) pentru Kia cee’d GT.
Odată cu surplusul de putere au apărut şi câteva modificări de ordin tehnic – suspensie rigidizată (pentru un plus de stabilitate), direcţie re-setată (pentru un plus de feeling şi pentru că roţile alea de 18 inci în diametru au nevoie de un tratament special). Jantele ascund discuri de frână ventilate, de 300 de milimetri diametru, pe puntea faţă şi discuri solide pe puntea spate, cu diametru de 294 de milimetri. Cât despre agresivitatea kit-ului exterior nu este nevoie să vorbim, căci te poţi convinge şi singur din imaginile de mai sus.
Şi interiorul versiunii Turbo se distinge de restul gamei – primeşti scaune sport, instrumentar de bord cu design schimbat etc.
Era să omitem ce-i mai important – cei 186 de cai-putere şi cei 265 de Newtoni-metru propulsează i30-ul Turbo – ajutaţi de o cutie manuală cu şase rapoarte – de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde şi până la o viteză maximă de 219 km/h.
Cât despre versiunile ton-Turbo ale lui i30, acestea sunt: dieselul de 1,6 litri (în variantele de putere cu 110 CP / 280 Nm şi 136 CP / 280 Nm – pentru cutia manuală cu şase trepte. Dacă optezi pentru automata cu şapte trepte, primeşti şi 20 de Newtoni-metru în plus), de motorul pe benzină, aspirat, de 1,4 litri (100 CP / 134 Nm) şi de unitatea pe benzină, aspirat, de 1,6 litri (120 CP / 156 Nm).