02.04.2009 UPDATE INFO
Hyundai încearcă să lanseze o nouă modă şi anume combină economia gazului petrolier lichefiat cu energia electrică peentru a scoate o maşină şi mai economică. Să fie oare o mişcare vizionară sau doar una dintre acele idei pe care constructorii le promovează în speranţa de a da lovitura. Modelul expus la Seoul, Hyundai Elantra LPI este, de asemenea, primul vehicul care rulează pe baterii litiu-ion polimer. Acest tip de baterie are un cost de fabricaţie mai mic, o capacitate de stocare mai mare şi o rezistenţă crescută.
Sistemul hibrid al lui Elantra este compus din motorul 1.6, alimentat cu gaz, plus un motor electric ce dezvoltă un plus de 20 CP. Consumul mediu al acestui motor este de 5,8 litri la 100 km, cu 41% mai mic decât în versiunea standard pe benzină. Deşi este mai scump, cei de la Hyundai spun că diferenţa de preţ va fi amortizată după doar doi ani de folosinţă, prin economia de combustibil. Va fi şi un model foarte eccologic, emiţând doar 103 g/km dioxid de carbon.
Acest model va fi lansat în Iulie în Coreea de Sud. Această tehnologie va fi propagată şi pe alte modele din gamă, în America urmând să ajungă anul viitor Hyundai Sonata LPI.
08.07.2008
Hyundai Elantra va fi dotată cu sistemul hibrid cu GPL (LPI Hybrid Electric Vehicle