Hyundai Auto România a încheiat anul 2021 pe primul loc clasamentul vânzărilor de automobile noi de import pe piața locală. Importatorul oficial al mărcii coreene a comercializat în decursul anului trecut 9.532 de autovehicule, ceea ce a însemnat o creștere cu 39% comparativ cu 2020.
Aceasta este cea mai mare creștere în ceea ce privește vânzările anuale pentru o marcă pe piața auto românească. Cota de piață a producătorului asiatic a fost anul trecut de 7,9%.
Lider incontestabil al vânzărilor în 2021 pe piața din România a fost Dacia, cu 34.833 de unități vândute.
Cel mai căutat model al producătorului sud-coreean pe piața autohtonă a fost Hyundai Tucson, cu 2.852 de unități comercializate. Această valoare este echivalentă cu un volum de 30% din totalul vânzărilor mărcii. În același timp, Tucson a fost și cel mai vândut SUV de import în România.
Pe locurile următoare în topul vânzărilor Hyundai au fost modelele din segmentul C – i30, Elantra și „electricul” Ioniq, cu un total de 2.387 de vehicule. Această valoare se traduce printr-un procent de 25% din totalul vânzărilor.
În continuarea clasamentului s-au situat automobilele din segmentul B, și anume i20 și Bayon. Totalul de 1.884 de unități reprezintă 20% din totalul vehiculelor comercializate de Hyundai în România.
În același timp, mai puțin de 1% dintre autovehiculele Hyundai vândute în 2021 pe piața locală au fost modele diesel. 80% dintre vehicule au fost cu sisteme de propulsie pe benzină, iar 19% au fost mașinile hibride și 100% electrice.
Hyundai Auto România a înregistrat în 2021 o cifră anuală de afaceri în creștere cu peste 80% față de anul precedent. Vânzările Hyundai în România sunt susținute de rețeaua națională de distribuitori, care pe parcursul ultimilor doi ani a crescut cu 20%, ajungând în prezent la 36 de reprezentanțe.
Sursa: APIA