Hyundai a anunțat în cadrul forumului Unlock the Software Age noua strategie globală de transformare a tuturor modelelor în vehicule bazate pe software (SDV), până în anul 2025. Constructorul susține că această nouă strategie va deschide o nouă eră a mobilității, în care clienții vor avea libertatea de a actualiza de la distanță funcțiile și performanțele vehiculelor, oriunde și oricând.
Datorită mobilității și tehnologiilor software, aflate într-o continuă evoluție, autovehiculele, chiar și cele deja vândute, vor fi în permanență actualizate, inclusiv funcțiile de siguranță, confort, conectivitate și de securitate, precum și performanțele vehiculului. Potrivit oficialilor Hyundai, toate vehiculele Grupului vor permite actualizări Over-the-Air (OTA) ale software-ului până în 2025.
Începând cu anul 2023, modelele noi fabricate în cadrul Grupului, atât cele electrice, cât și cele cu motor cu ardere internă, vor putea beneficia de actualizări software OTA, urmând ca până în 2025 toate vehiculele Hyundai Motor Group comercializate la nivel mondial să fie bazate pe software. Performanțele și funcțiile vehiculelor vor putea fi actualizate de la distanță, oriunde și oricând, fară a fi necesară deplasarea la un centru service. În 2023, Grupul va oferi, de asemenea, servicii FoD (Feature on Demand). Datorită opțiunilor de selectare și de achiziționare a funcțiilor preferate, clienții vor avea libertatea de a personaliza permanent vehiculele în funcție de stilul de viață.
Grupul Hyundai mai anunță că va investi semnificativ în tehnologia software, pentru a integra tehnologii hardware și software și pentru a îmbunătăți, respectiv internaliza capabilitătile tehnologice de mobilitate. Până în anul 2030, obiectivul Grupului este de a investi aproximativ 13 miliarde de euro în resurse, cum ar fi înființarea unui nou centru global de software, care să sporească capabilitătile software și să accelereze dezvoltarea vehiculelor bazate pe software.
Peste mai puțin de trei ani, în 2025, Grupul Hyundai va prezenta vehicule construite având la bază două noi platforme electrice: eM și eS. eM este o platformă dedicată vehiculelor electrice pentru pasageri, în timp ce eS este o platformă destinată exclusiv vehiculelor comerciale. „Aceste noi platforme evoluează pe baza arhitecturii modulare integrate Hyundai Motor Group, care va permite îmbunătățirea standardizării și modularizării componentelor de bază ale vehiculelor electrice, cum ar fi bateriile și motoarele, oferind în același timp avantaje în domenii adiacente EV” transmit oficialii grupului.
Sursa: Hyundai