Hummer intră în faliment oficial
This browser does not support the video element.
Ultima speranţă a celor de la Hummer era grupul chinez Sichuan
Tengzhong, care negocia cu GM cumpărarea mărcii americane. Însă
guvernul chinez a intervenit şi a pus stop negocierilor – urmare a
unui program de tăiere a costurilor şi de eficientizare a
industriei auto din ţara Marelui Zid.
Aşa încât General Motors a decis lichidarea judiciară a
companiei Hummer, după ce aproape un an de zile ofertele diverselor
companii au fost refuzate de GM. Astfel, după aproape 20 de ani de
existenţă şi având un fan-club numeros, marca Hummer este
îngropată, GM încercând să rezolve problema salariaţilor şi a
dealerilor într-un mod care să nu creeze prea multe valuri.
Hummer a apărut ca marcă de sine stătătoare în 1991, modelul H1
fiind, practic, versiunea civilă a vehiculului militar HMMWV (High
Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle), care s-a făcut remarcat cu
ocazia războiului din Golf. Practic, Hummer a devenit un simbol al
forţei americane, iar General Motors a decis diversificarea gamei:
în 2003 a apărut H2, cu o caroserie continuând stilul brutal al lui
H1, dar cu mecanică împrumutată de la SUV-urile mari GM, iar în
2005 a apărut „micul” H3, bazat tehnic pe Chevrolet Colorado.
Modelele Hummer au intrat şi în atenţia tunerilor de tot felul,
apărând diverse creaţii, de la limuzine de peste 10 metri până la
maşini cu puteri colosale. Pe de altă parte, maşinile Hummer au
devenit un status-symbol pentru mai multe vedete, Schwarzenegger
fiind chiar un colecţionar al diverselor variante H1.
Totuşi, realitatea pieţei a demonstrat că lipsa calităţii şi
supraevaluarea maşinii nu pot fi susţinute doar de strategii de
marketing, aşa încât deznodământul nu îi miră pe analişti. Aşadar,
Hummer, unul dintre simbolurile americane moderne, moare. Pentru
moment.