Cel mai tare hot hatch diesel, Volkswagen Golf GTD, a scăpat pe autobahn. Cum accelerează mașina?
Volkswagen Golf GTD este probabil cel mai tare hot hatch diesel al momentului. Noua versiune a fost testată pe autobahn în Germania. Cum accelerează?
Volkswagen Golf GTD are motor turbo de 2.0 litri, care dezvoltă 200 de cai putere și 420 de Newtoni metru. Este un propulsor care se aliniază normelor de poluare care intră în vigoare la 1 ianuarie 2021. Unitatea este cuplată exclusiv la o transmisie automată DSG cu șapte trepte și dublu ambreiaj, care transmite cuplul către puntea față.
Sunt parametri care fac mașina să accelereze de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde și să atingă o viteză maximă e 245 km/h.
Mașina testată are însă dezavantajul anvelopelor de iarnă și al jantelor de 19 inci, care complică lucrurile când vine vorba de accelerație rapidă. Aderența este redusă la activarea funcției Launch Control, iar accelerația de la 0 la 100 km/h pe șosea, înainte de a intra pe autobahn, este realizată în 8,1 secunde, cu o secundă mai mult decât ceea ce promite producătorul.
Fără Launch Control, mașina are aderență mai bună și accelerează în 7,7 secunde. Echipat cu anvelope de 17 inci, care sunt standard la GTD, lucrurile ar fi mers, cu siguranță, mai bine.
Timpii obținuți pe autobahn-ul german sunt aproape la fel. Este vorba despre 8,2 secunde pentru 0-100 km/h cu Launch Control și de 7,7 secunde cu sistemul dezactivat.
Motorul turbo se aude spectaculos la exterior, dar în cabina cu insonorizare exemplară, se aude artificial, prin boxe.
Cât costă noul Volkswagen Golf GTD în România?
Hot hatch-ul diesel este disponibil acum și în România cu un preț de pornire de 32.608 de euro. Pentru această sumă, clienții primesc mașina cu jante din aliaj de 17 inci și faruri cu tehnologie LED. Echiparea de bază oferă și un instrumentar de bord Digital Cockpit Pro, aer condiționat cu reglaj automat și scaune față Top sport cu tapițerie Scale Paper.
Volkswagen Golf GTD de bază vine și cu cruise control activ, Lane Assist și Emergency Assist, dar și senzori de parcare.
VIDEO: