Coreenii de la KIA iau şi ei exemplul altor producători şi lansează o nouă marcă dedicată pieţei auto chinezeşti: Horki. Trecând peste ceea ce le poate sugera unora această denumire, este vorba de aceeaşi strategie aplicată de VW cu brandul Kai Li sau, mai recent, BMW cu Zinoro (Zhi Nuo).
Horki provine de la alăturarea termenilor ”Hor” (care înseamnă China) şi ”Ki” (adică ”a conduce”), fiind rezultatul cooperării dintre KIA şi joint-venture-ul DYK (Dongfeng Yueda KIA) şi care îşi propune să realizeze maşini specifice pentru piaţa chineză, dar folosind platformele tehnice ale maşinilor vândute de KIA în alte ţări.
Primul concept care poartă logo-ul noii firme se numeşte, nu prea inspirat, Horki-1, fiind vorba despre o berlină care foloseşte tehnologia sedanului KIA Forte (care nu se vinde în Europa), dar designul este mult diferit faţă de direcţia pe care KIA a abordat-o în ultima vreme.
Adică Horki-1 este un sedan compact cu forme fluide, nu cu muchii agresive, care mizează pe eleganţă şi un dinamism subtil – atâta doar că partea frontală nu exprimă, deocamdată, o identitate suficient de bine conturată.
Modelul de serie va fi construit, începând din 2015, în una dintre cele trei fabrici pe care le deţin coreenii în China, iar printre motorizări se va regăsi şi una hibridă.