Honda va lansa trei modele electrificate pe piața europeană în 2023. Ce segmente vizează
Honda a anunțat că va extinde gama de modele electrificate în 2023. Cele trei modele noi sunt un SUV electric din segmentul B, prefigurat de prototipul e:Ny1, un SUV full hybrid din segmentul C și noul CR-V, care va fi disponibil atât full hybrid, cât și hibrid plug-in.
Noul SUV electric din segmentul B va fi „în centrul viitoarei game de modele Honda,” spun reprezentanții companiei.
„Suntem în fază avansată cu planurile noastre de a extinde oferta de vehicule elctrice și hibride în segmentele B și C SUV. Noile modele vor fi lansate în 2023 și stabilesc cursul pentru următoarea generație de mașini Honda electrificate”, a declarat Tom Gardner, Senior Vice President, Honda Motor Europe.
Noua generație Honda Civic pentru Europa va ajunge pe piață în toamnă. Modelul este full hybrid
Din toamnă, brandul japonez va avea în gamă noul Civic hibrid. Hatchback-ul va fi oferit clienților europeni cu un sistem full hybrid. Completând gama de modele electrificate japoneze pentru Europa, noul Civic dispune de tehnologia e:HEV (vehicul electric hibrid), alăturându-se celorlalte modele electrificate ale mărcii: Jazz, Jazz Crosstar, CR-V, HR-V și Honda e.
Sistemul hibrid este compus dintr-un nou motor de 2,0 litri cu injecție directă DOHC i-VTEC pe benzină și două motoare electrice alimentate de o baterie litiu-ion cu 72 de celule. Civic e:HEV are 183 de cai putere (135 de kilowați) și un cuplu de 315 Nm. Japonezii spun că noul Civic are emisii de CO2 sub 110 grame pe km.
INTRĂ ÎN GALERIA FOTO
Versiunea europeană a hatchback-ului Civic va fi asamblată la uzina Yorii din Japonia.
Japonezii de la Honda și Sony vor forma o alianță pentru a produce vehicule electrice. Primele modele cu emisii zero rezultate din acest joint-venture ar urma să fie lansate în 2025.
Compania va investi într-o gamă de tehnologii cu emisii zero, inclusiv bateriile cu stare solidă, sisteme de baterii interschimbabile, combustibili neutri și celule cu hidrogen. O parte esențială a acestei strategii va creste proporția de vânzări de vehicule electrice și vehicule cu celule de combustibil (FCV) la 40% până în 2030 și la 80% până în 2035. Până în 2040, compania nu va mai vinde automobile cu motor cu ardere internă la nivel global.