Honda Honda Jazz marchează debutul gamei e:Technology de maşini electrificate – Galerie FOTO
Honda Jazz nu s-a bucurat de o atenţie foarte mare în România, chiar dacă valorile sale practice sunt printre cele mai bune din segment. În consecinţă, Jazz a fost retras din showroom-urile din România. Sperăm însă că japonezii vor schimba politica pentru a da o şansă celei de-a patra generaţii, care s-a lansat astăzi la Tokyo.
Noul Jazz marchează debutul noi game electrificate e:Technology şi a gamei de motorizări hibride e:HEV. Sistemul de propulsie hibrid foloseşte două motoare electrice, în stilul introdus de CR-V, dar la o scară mai mică, păstrând proporţiile cu cerinţele unui model citadin. Honda nu a oferit încă detalii despre sistemul de propulsie hibrid, dar apreciem că motorul termic ar putea fi o versiune în ciclu Atkinson a propulsorului aspirat de 1,5 litri.
A patra generaţie a lui Jazz marchează debutul unei noi linii de design la Honda, cu linii simple şi suprafeţe plane, fără a afecta imaginea tradiţională a lui Jazz. Spiritul practic tradiţional al lui Jazz va rămâne intact, cu aceeaşi versatilitate a interiorului şi legendarele scaune Magic Seats.
Versiunea „off-road” Crosstar a lui Jazz se adresează celor pasionaţi de aventură, oferind un pachet de caroserie distinct şi o gardă la sol înălţată. În plus, tapiţeria va fi rezistentă la apă pentru că, aparent, cineva s-a gândit că asta este o facilitate foarte apreciată de clienţii lui Jazz.
Noua Honda Jazz va fi primul model din gama japonezilor pentru care nu vor fi oferite alte opţiuni de motorizare, iar acest lucru se va generaliza până în 2025. Astfel, aşteptăm un Civic electrificat din 2021, iar pentru Accord (care nu se comercializează în Europa) acest pas va fi anul viitor.
Toate vehiculele electrificate Honda vor fi comercializate de acum sub brandul e:Technology, în timp ce modelele care folosesc sistemul hibrid cu două motoare electrice vor purta sigla e:HEV.