Honda Civic Tourer, record mondial de consum: 13.498 de km cu un consum mediu de 2,82 l/100 km!
Veşti bune de la Honda, care ne transmite că se poate parcurge un traseu de anduranţă cu doar 2.8 litri / 100 km! Traseul de 13.498 km a purtat echipa de ingineri Honda formată din Fergal McGrath şi Julian Warren prin 24 de ţări din Europa, printre care şi România. Cei doi temerari au vrut să demonstreze eficienţa noului Civic Tourer în condiţii normale de trafic, de unde şi traseul extrem de complex pe care l-au abordat ce a necesitat 25 de zile pentru a fi parcurs.
Plecarea celor doi a avut loc pe 1 iunie, din oraşul belgian Aalst, pentru a se întoarce în acelaşi punct pe 25 iunie. Noul Civic Tourer a reuşit să parcurgă în medie 1.500 de km cu un plin de carburant, depăşind cifrele declarate de consum (3,8 l/100 în regim mixt) cu peste 25%. Echipa s-a oprit doar de 9 ori pentru a realimenta, la un cost total de 645 euro pentru 13.498 km parcurşi.
Regulile impuse de Cartea Recordurilor Guinness a implicat prezenţa ambilor şoferi pe toată perioada deplasării, prin urmare cei doi ingineri, colegi la Centrul de Cercetare European Honda de peste 18 ani, au fost nevoiţi să conducă în medie 600 km pe zi. Ca noul record să fie certificat de Guinness World Records, echipa a fost nevoită să colecteze dovezi pe parcursul drumului (date gps, poze, filme şi declaraţii independente ale unor martori etc). Pentru a avea la dispoziţie date exacte legate de poziţia maşinii, noul Civic Tourer a fost echipat cu un sistem de monitorizare prin GPS furnizat de producătorul TRACKER.
Includerea acestui echipament opţional a fost de altfel şi singura diferenţă faţă de un Civic Tourer de serie. Maşina a fost inspectată la plecare, respectiv la sosire pentru a certifica faptul că nu au avut loc intervenţii de ordin tehnic, în timp ce toate alimentările de pe traseu au fost efectuate în benzinării publice iar presiunea din anvelope a fost cea recomandată de producător.
Cei doi ingineri au subliniat faptul că orice client poate atinge performanţe similare cu noul Civic Tourer 1.6 i-DTEC cu condiţia să folosească tehnici de condus economic şi să îşi aleagă o rută care să permită un stil de condus eficient. Desigur, pe tot parcursul acestui traseu, cei doi ingineri au fost foarte atenţi să respecte limitele de viteză impuse, dar şi să nu care greutate nenecesară în maşină.
Rezultatul înregistrat de noul Civic Tourer 1.6 i-DTEC este cu atat mai spectaculos dacă luăm în calcul faptul că nu vorbim despre un model de clasă mini sau mică, ci de un break compact ce beneficiază de cel mai spaţios portbagaj din segment.