Honda Civic rămâne una dintre cele mai bune compacte de pe piaţă, astfel încât lansarea la Salonul Auto de la Frankfurt a modelului Tourer e de natură să-i întărească vânzările pe piaţa occidentală (în România, mai puţin).
Un spate cât se poate de japonez. Place?
Civic Tourer arată bine, cu o parte posterioară agresivă şi elegantă totodată – e uşor de distins între celelalte break-uri de pe piaţă. Spaţiul interior şi de bagaje e cel care contează în acest segment, iar aici modelul aduce o veste proastă şi una bună. Cea proastă e că ampatamentul a rămas la fel ca pe hatchback, ceea ce înseamnă că pasagerii din spate vor avea acelaşi spaţiu pentru picioare (care, din testele noastre, e suficient). Cea bună este că Civic Tourer are cel mai mare portbagaj din clasă, datorită faptului că maşina e mai lungă cu 235 de mm, iar acest spaţiu în plus a fost folosit în totalitate pentru spaţiul de bagaje: 624 de litri în standard, valoare record în clasă!
Aici poate ateriza un avion de linie. Fără probleme.
Spaţiul de bagaje poate fi mărit la 1668 de litri prin rabatarea banchetei spate, iar obiectele pot avea o înălţime maximă de 565 de mm. Evident, nu lipseşte soluţia intermediară de stocare Magic Seats, specifică Honda, prin rabatarea şezutului banchetei spate, soluţie care permite încărcarea unor obiecte voluminoase fără a mai fi necesară amararea acestora în portbagaj. Încărcarea bagajelor se face uşor, datorită coborârii cu 137 de mm a podelei portbagajului faţă de versiunea hatchback.
Magic Seats are magic. Încape un TV LCD aici? Încapeee…
Honda Civic Tourer va fi lansată iniţial cu două motorizări: 1.6 i-DTEC turbo diesel de 120 CP (300 Nm) şi 1.8 i-VTEC benzină, de 142 CP (174 Nm) şi va oferi şi sistemul Adaptive Damper, care permite şoferului să regleze răspunsul trenului de rulare în funcţie de preferinţe: Comfort, Normal, Dynamic. Preţurile vor fi anunţate spre finalul anului.
Vom reveni cu amănunte de la Salonul Auto de la Frankfurt, la început de septembrie!