Honda ocupă, pentru a doua oară consecutiv, prima poziţie în topul satisfacţiei realizat de J.D. Power în Germania. Putem trage astfel concluizia că, deşi au de unde alege, germanii sunt tot mai mulţumiţi de japoneze. Astfel în primele cinci mărci evidenţiate de studiu, trei sunt japoneze şi doar două germane. Un loc surprinzător îl ocupă şi Daihatsu, marcă destul de "exotică" în Europa.
BMW este marca teutonă pe care nemţii o apreciază cel mai mult, după care Audi şi Mercedes Benz, completează trioul premium local. Skoda se clasează de asemenea fruntaş, dovedind că marcă cu rezonanţă estică, dar cu participaţie germană este unanim apreciată în Europa Vestică.
De "maşina poporului", Volkswagen, germanii nu sunt chiar aşa de încântaţi, fiind plasată sub media pe industrie undeva şi în proximitatea mărcii franceze Renault. De altfel, dacă scoatem din ecuaţie Seat, o marcă semi-germană, VW este marca autohtonă pe care germanii o văd cea mai nesatsfăcătoare. Cele mai slabe mărci în topul mărcilor sunt Kia, Suzuki, Chevrolet. Dacia nu a fost inclusă în acest studiu, deşi ar fi fost interesant să vedem ce părere au nemţii despre marca românească, după ce francezii s-au dovedit destul de satisfăcuţi.
În topul pe modele, Toyota şi Honda îşi atrag cele mai multe aprecieri. De asemnea, în segmentul limuzinelor de clasă medie premium, singurul dominat de germani în totalitate, BMW Seria 5 surclasează Audi A6 şi Mercedes-Benz E Class. O altă categorie în care liderul este german este cea a SUV-urilor, acolo unde BMW X3 se impune.
În cadrul studiului au fost luate în calcul 77 de criterii, repartizate în patru mari categorii: calitate şi fiabilitate (pondere de 38% din punctajul final) , atractivitate (pondere de 22%), costuri de exploatare (20% pondere), respectiv satisfacţia privind service-ul (19%). În urma acestor punctaje s-a obţinut un total ponderat, de maxim1000 de puncte, pentru fiecare model respectiv marcă. La studiu au participat aproximativ 23.000 de posesori germani, cu o vechime mai mare de doi ani.