Câte mașini pe hidrogen a vândut Hyundai în Europa

Autor: Marius Vișan 03 oct. 2021 Știri auto

Vânzările europene ale modelului Hyundai NEXO, model care funcționează cu hidrogen, au depășit 1.000 de unități de la începutul producției (2018).

NEXO este SUV-ul electric cu celule de combustibil (FCEV – Fuel Cell Electric Vehicle) din a doua generație. Acesta este produs în Ulsan, Coreea de Sud, cu peste 6.000 de unități fabricate anual în 2019 și 2020.

Hyundai Nexo – autovehiculul electric cu celule de hidrogen

NEXO întărește angajamentul Hyundai pe termen lung pentru o mobilitate mai curată. NEXO emite numai vapori de apă în urma reacției chimice dintre hidrogen și oxigen, reacție care generează electricitate. NEXO oferă o autonomie de conducere de până la 666 de kilometri, conform WLTP, precum și un timp de reumplere mai mic de cinci minute.

Înainte de NEXO, Hyundai investise în tehnologia celulelor de combustibil cu hidrogen de mai bine de două decenii. Hyundai a introdus primul său vehicul electric cu pilă de combustibil la începutul anilor 2000, acesta fiind prototipul SANTA FE FCEV. Hyundai a fost primul producător de mașini care a comercializat hidrogen și a produs în masă un model FCEV odată cu lansarea în 2013 a lui ix35 Fuel Cell. Iar cinci ani mai târziu a fost lansat NEXO.

Alte modele Hyundai care folosesc hidrogenul ca și combustibil

Anul trecut, Hyundai a adus pe piața camionul electric XCIENT Fuel Cell. Modelul are o celulă de combustie montată în locul motorului diesel de la camioanele convenționale. Cele 6 rezervoare de hidrogen (32 kg cumulat) sunt plasate în spatele cabinei. Motorul electric (476 CP, 2.237 Nm) este montat pe șasiu, în apropierea punții spate.

XCIENT Fuel Cell are o masă maximă admisă de 19 tone (sarcină utilă brută de 10 tone și netă de 7 tone), până la 34 de tone în combinație. Autonomia modelului este de aproximativ 400 km.

Recent, Hyundai a predat autobuzul Elec City Fuel Cell către doi operatori de transport din München. Sistemul său care folosește o cantitate de hidrogen ce poate oferi mai mult de 500 de kilometri de autonomie. Autobuzul alimentat cu hidrogen este acum testat în Europa.


Urmărește Promotor.ro pe Google News


Sursa foto: ProMotor


Marius Vișan
Marius Vișan
Marius Vișan a poposit în lumea auto în anul 2015, însă cu jurnalismul online este familiarizat încă din anul 2006 când a început cursurile Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării. Contactul cu mașinile l-a luat la vârsta de 18 ani, odată cu obținerea permisului auto. Pasiunea ... citește mai mult

Comentarii
Inchide