Hibridele cu încărcare la priză, puse la zid pentru nivelul mare de poluare

Autor: George Cristea 24 nov. 2020 Știri auto

Hibridele cu încărcare la priză sunt puse la zid pentru nivelul mare de poluare, arată asociația de mediu Transport & Environment. Potrivit unui studiu T&E, mașinile hibride cu încărcare la priză sunt mult mai poluante decât declară producătorii, activiștii de mediu vorbind chiar de „un nou scandal al emisiilor”.

Intră în Galeria FOTO

Vânzările de mașini hibride cu alimentare la priză (plug-in hybrid) au crescut în Europa, clienții privindu-le ca pe niște automobile electrice fără probleme de autonomie. Totuși, teste independente au arătat că mașinile hibride cu încărcare la priză se comportă mai degrabă ca o mașină cu motor termic decât ca una electrică.

Autoturismele hibride emit mult mai mult CO2 decât îşi fac reclamă, potrivit unor teste comandate de organizaţia de mediu Transport and Environment (T&E), care luni a cerut guvernelor să pună capăt subvenţiilor şi facilităţilor fiscale acordate pentru aceste modele.

Testele au fost realizate de Emissions Analytics pe trei modele hibride de tip plug-in, BMW X5, Volvo XC60 şi Mitsubishi Outlander, şi la final a rezultat că acestea emit mult mai mult CO2 decât specifică producătorii, chiar şi în condiţii optime.

Hibridele cu încărcare la priză poluează mai mult decât recunosc producătorii

„Hibridele de tip plug-in sunt automobile electrice false, construite pentru teste de laborator şi facilităţi fiscale, nu pentru condus în condiţii reale. Testele noastre demonstrează că și în condiții optime, cu o baterie plină, aceste mașini poluează mai mult decât admit producătorii. Guvernele ar trebui să înceteze să subvenţioneze aceste automobile cu miliarde din banii contribuabililor”, a declarat Julia Poliscanova, director pentru automobile curate la T&E.

Modelele hibride cu încărcare la priză sunt folosite de producătorii auto ca plasă de siguranță pentru a reduce nivelul emisiilor de carbon la nivel de gamă. Uniunea Europeană acordă credite pentru astfel de mașini, o practică pe care T&E o condamnă și despre care spune că ar trebui să înceteze.

Potrivit legislației europene, termenul de „mașini curate” este destul de larg, cel puțin până la data de 31 decembrie 2025. Astfel, orice mașină care emite mai puțin de 50 g/km CO2 și până la 80% din limitele în trafic real (RDE) pentru NOx și particule se califică pentru a fi considerată „curată”. După data de 1 ianuarie 2026, numai mașinile cu zero emisii (electrice) vor fi considerate curate. În acest fel, mașinile cu propulsie hibridă își vor pierde privilegiile fiscale actuale.


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide