HARTA cu starea drumurilor în România în mai 2015. Ce drumuri să eviţi în România
Cei de la Forumul Construim România au publicat cea mai recentă hartă a stării drumurilor din România, iar din ea aflăm ce drumuri trebuie să evităm atunci când vrem să ne deplasăm dintr-o parte în alta a ţării. Pe scurt, cele mai multe drumuri naţionale principale sunt în stare bună sau foarte bună, majoritatea bucăţilor de autostradă se află în stare bună (cu excepţia notabilă a porţiunii Bucureşti – Fundulea, care are acum gropile plombate într-un mod primitiv şi e plină de denivelări), în timp ce foarte multe drumuri judeţene sunt pline de gropi sau în lucru.
Acestora li se adaugă Centura Bucureşti, pe toate porţiunile sale în afară de cea de nord-est, care este deja dublată. CNADNR ar trebui să aibă această hartă în faţa ochilor zi de zi, pentru a vedea magnitudinea dezastrului de pe şoselele româneşti.
Vezi harta extinsă pe forum.construim-romania.ro
Ce drumuri principale să eviţi în România în 2015
– DN 2C – Buzău – Slobozia
– DN 3B – Hârşova – Feteşti
– DN 11A – Adjud – Bârlad
– DN 12A – Miercurea Ciuc – Comăneşti
– DN 13 E – Întorsura Buzăului – Covasna
– DN 15D – Roman – Negreşti
– DN 17B – Vatra Dornei – Poiana Largului
– DN 17C – Moisei – Năsăud – e mai acceptabil decât DN 18, dar nu cu mult
– DN 18D – Baia Mare – Târgu Lăpuş – Dej
– DN 18 – Iacobeni – Borşa – Moiseni / DN 17D spre Sângeorz Băi – unul dintre cele mai frumoase drumuri din nordul ţării arată ca în urma unor trageri din poligon
– DN 24A – Bârlad – Murgeni
– DN 24D – Bârlad – Târgu Bujor
– DN 29A – Suceava – Rădăuţi
– DN 29D – Botoşani – Ştefăneşti
– DN 57 – Oraviţa – Moraviţa
– DN 65A – Roşiori de Vede – Piteşti
– DN 66 – Rovinari – Tg. Jiu – Petroşani
– DN 67D – Baia de Aramă – Herculane – unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, într-o stare deplorabilă a asfaltului
– DN 71 – Sinaia – Târgovişte – plin de denivelări şi gropi, necesită mare atenţie în abordarea serpentinelor
– DN 73C – Câmpulung – Curtea de Argeş – Rm. Vâlcea – un drum practic distrus, de abordat doar cu maşini off-road.
– DN 74 – Abrud – Alba Iulia – trebuie abordat cu viteză mică, sectoarele de asfalt relativ bun alternează cu cele în care apar gropi şi denivelări mari
– DN 75 – Câmpeni – Albac – deşi este trecut ca drum naţional, în realitate e un drum de macadam, din ce în ce mai prost
– DN 76 – Deva – Oradea – de evitat la modul absolut, se „lucrează” în stil românesc şi sunt încă foarte multe porţiuni execrabile.
Nu am trecut în revistă şi drumurile judeţene sau bucăţile mai mici de drumuri naţionale pe care e foarte greu de circulat, dar le puteţi examina în detaliu pe harta stării drumurilor din România în format extins de pe forumul Construim România