Harley Davidson a lansat brandul de motociclete electrice LiveWire
Harley Davidson a lansat brandul de motociclete electrice LiveWire, care ar trebui să constituie baza de dezvoltare a companiei americane în era electromobilității.
Harley Davidson a lansat luni brandul propriu de motociclete electrice LiveWire. Denumirea nu este nouă, fiind anterior folosită pentru conceptul unei motociclete electrice (în 2014), dar și pentru un model de serie livrat deja clienților începând cu 2019. Marca americană dorește însă o felie mai mare din piața vehiculelor electrice, într-o perioadă în care business-ul său tradițional se află în declin.
Harley Davidson anunțase încă din februarie că intenționează dezvoltarea unei divizii separate pentru motociclete electrice, urmând exemplul unor producători din industria auto. Așa cum BMW are brandul „i”, iar Volkswagen, brandul I.D., Harley Davidson și-a dezvoltat propriul brand de motociclete electrice. Denumirea acestuia a fost oarecum logică, având în vedere că exista în catalogul din Milwaukee un model electric cu acest nume.
Harley Davidson a lansat brandul de motociclete electrice LiveWire. Succesul este improbabil
„Profităm de oportunitatea de a deveni lideri şi de a defini piaţa vehiculelor electrice”, a declarat luni directorul general Jochen Zeitz, într-un comunicat preluat de Reuters.
LiveWire intenţionează, de asemenea, să inoveze şi să dezvolte tehnologii care vor fi aplicabile motocicletelor electrice Harley-Davidson, în viitor.
Harley nu a reuşit de ani buni să îşi crească vânzările în Statele Unite, piaţa sa de top care reprezintă mai mult de jumătate din motocicletele vândute. Pe măsură ce clienţii lor de bază îmbătrânesc, compania cu sediul în Milwaukee constată că este dificil să-i atragă pe noii clienţi.
Motocicleta electrică LiveWire, lansată în 2019, nu s-a bucurat de mult succes printre tineri, în principal din cauza prețului său prohibitiv. La aproape 30.000 de dolari, Harley Davidson LiveWire este aproape la fel de scumpă ca un Tesla Model 3. Compania americană contează pe clienții tineri pentru a se putea dezvolta în continuare, într-o perioadă în care clienții săi tradiționali îmbătrânesc și își pierd interesul pentru vehicule pe două roți.