Guvernul german caută soluții pentru a ajuta Volkswagen
Guvernul german ia în considerare măsuri pentru sprijinirea Volkswagen, a anunţat joi vicecancelarul şi ministrul Economiei, Robert Habeck, când a fost întrebat despre problema concedierilor la cel mai mare producător auto al ţării.
Potrivit Reuters, Volkswagen ar urma să primească ajutor din partea Germaniei, în contextul în care întâmpină tot mai multe probleme. Grupul Volkswagen a declarat luna aceasta că trebuie să reducă semnificativ costurile mărcii din Germania, invocând costuri ridicate, productivitate scăzută și concurență acerbă.
„Volkswagen are o importanță esențială pentru Germania”, a declarat Habeck jurnaliștilor. Ministrul va face o vizită la o fabrică Volkswagen din orașul german Emden. Surse guvernamentale spun că Ministerul Economiei analizează soluții pentru remedierea vânzările slabe de vehicule electrice.
Volkswagen ar putea primi ajutor din partea Guvernului german
Habeck a refuzat să comenteze un raport din publicația lunară germană „Manager Magazin”, care spunea că unii oameni din cadrul companiei estimează că forța de muncă germană a grupului va trebui să scadă cu 30.000 de locuri de muncă pe termen mediu, sau aproximativ 10% din forța de muncă germană a Grupului Volkswagen.
Acest număr, care a fost frecvent citat cu privire la potențialele reduceri de locuri de muncă la Volkswagen, în Germania, „nu are nicio bază și este pur și simplu o prostie”, a spus un purtător de cuvânt al consiliului de întreprindere al producătorului auto.
Conducerea și sindicatele vor începe săptămâna viitoare negocierile privind înlocuirea acordurilor salariale de lungă durată pe care Volkswagen le-a anulat luna aceasta, în urma amenințărilor de a închide pentru prima dată fabrici în Germania. Astfel, pentru prima dată în istoria sa de 87 de ani, producătorul ar putea închide uzine în Germania, ceea ce a ridicat motive de îngrijorare. În plus, Volkswagen a anunțat că va abandona o serie de acorduri de muncă, inclusiv garantarea locurilor de muncă până în 2029, la șase fabrici din Germania, ceea ridică problema concedierilor iminente.