ProMotor: Ce maşini aţi avut pînă astăzi?
Guşă: Prima a fost cea pe care am învăţat să conduc, o Dacie 1300, a tatălui meu. Am condus-o mult, din 1989 pînă în 1995, an în care mi-am luat un Opel Ascona. L-am vîndut repede, m-a şi păcălit ăla care mi l-a vîndut, nu mai contează. Am revenit la altă Dacie, a socrului meu, pe care am schimbat-o în 1998 cu o Toyota Corolla. P-asta am ţinut-o doar vreo patru luni. Pe urmă, mi-am luat Dacia break nouă, de la Piteşti. Mi-am făcut treaba cu ea, foarte bună maşină, mai există şi acum la Antena 1 din Cluj. Le-am dat-o lor (rîde).
A urmat perioada Nissan. Am avut, pe rînd, Primera veche, Primera nouă, Maxima vechi, Maxima nou. În timp ce aveam Maxima, mi-am luat şi un BMW 535, o maşină extrem de periculoasă pentru temperamentul meu. După aceea, am avut Ford Maverick, Nissan Patrol, Skoda Octavia, Mercedes “E” (l-am vîndut, nu am luat prea mult pe el). Am avut şi cea mai tare berlină, după părerea mea, Audi A8. De aceasta am fost şi foarte ataşat. O maşină senzaţională, dintre toate, este şi Nissan Maxima. Între timp, mi-a pierit pasiunea de a schimba maşini şi a le conduce mult la început.
ProMotor: Peste cine aţi da cu maşina?
Guşă: Nu, nu sînt violent şi nu am avut tentaţia asta pînă acum. Mă enervez rar. Dacă mi-ar cere poporul romăn prin referendum să dau peste cîţiva politicieni, atunci aş face-o cu cel mai mare drag (rîde).
ProMotor: Este Jeep-ul la fel de puternic precum partidul?
Guşă: Acum, nu. Acum, Grand Cherokee este mai puternic, a confirmat asta. Partidul încă mai are de lucru la acest capitol.
ProMotor: Cîte accidente aţi avut şi de cîte ori aţi fost vinovat?
Guşă: Nici unul! A intrat în mine cineva prin 1993, dar nimic altceva. Am găsit-o zgîriată. O las în parcări, sînt foarte mulţi neglijenţi. Am avut o zgîrietură fină, la nivelul şoldului (rîde), la Slatina. Am fost într-o vizită la finii noştri şi dimineaţa am găsit-o zgîriată. Eu aş vrea să cred că individul nu ştia a cui este maşina, dar… (rîde).
ProMotor: Nu ar fi fost mai sigur să vă fi dus cu Jeep-ul în Piaţa Universităţii?
Guşă: (rîde) Ba da, dar nu cadra cu evenimentul şi, de obicei, nu merg cu maşina la manifestări politice. Nu sînt Gigi Becali, să dansez pe capotă. În Piaţa Universităţii, scăpam uşor. Dar stau bine cu nervii, nu m-am pierdut cu firea şi, chiar dacă am făcut ceva box în tinereţe, m-am abţinut.
ProMotor: Ponta este, mai nou, copilot. Pe cînd şi dumneavoastră?
Guşă: M-au invitat şi pe mine, dar nu apreciez acest mijloc de promovare. Mă feresc de competiţii cu aspect facil. Şi Victor m-a sunat să mă invite. El e un şofer foarte bun. Am încredere în felul care conduce… maşina!!! (rîde).
ProMotor: Cîte maşini v-aţi luat pe banii statului?
Guşă: Nici una! Niciodată nu am condus maşini luate pe banii statului. Am refuzat maşinile care mi se dădeau. Şi nu am şofer.
ProMotor: Există politicieni romăni care conduc maşini pe banii statului?
Guşă: Nu şi le cumpără, dar le folosesc pe cele primite în interes de serviciu pentru uz personal. Aici vorbim despre 90%-95% dintre ei. Nu te verifică nimeni dacă foloseşti maşina pentru instituţie sau prin concedii. Apoi fac service-ul pe banii statului. Urît!
ProMotor: Ce maşină vă doriţi?
Guşă: Acum cred că mi s-ar potrivi un Mercedes “S”, dar nu mi-l permit. O maşină care m-ar aranja, dar pe care nu mi-o permit. Alta ar fi conceptul Peugeot 908. Vedem în viitor. Dacă mă las de politică şi mă întorc la business, o să am bani.
ProMotor: Cîţi membri PIN încap în Jeep?
Guşă: Era o glumă pe vremuri cu PSDR-ul lui Sergiu Cunescu, anume că, dacă se duce la negocieri, poate merge cu Trabantul, că erau doar trei. El în spate că este preşedinte, şoferul şi încă unul. Dacă facem un calcul şi împărţim 25.000 la cinci, rezultă că avem nevoie de 5.000 de Jeep-uri.
ProMotor: Se bate clasa politică în maşini?
Guşă: Da, în cazul unora ca Hrebenciuc şi Voiculescu, Tăriceanu şi Videanu, iar lista continuă la nesfîrşit. Există rivalităţi în cazul celor care au averi de zeci de milioane de euro. Dar cele mai tari maşini le găsiţi la consiliile judeţene. Primele Q7 au mers în Timiş, Arad şi Bihor… ştiţi şi voi unde. Mercedes găsiţi la Cluj şi Bistriţa… Boc are un Mercedes pe care l-a moştenit de la Băsescu.
ProMotor: Există favoritisme între dealerii auto şi guvern?
Guşă: Da! Este o afacere celebră care se documentează acum: modalitatea prin care MI-ul şi-a cumpărat Touareg-uri cu 20% mai scumpe. Eu am învăţat că în afaceri se practică discount-ul la cantitate. Este acelaşi model de Touareg pe care îl are Videanu pînă în decembrie (rîde). Mai sînt Mercedes-urile din 2001-2004, care tot la MI au ajuns.
ProMotor: Există cazuri de automobile-mită?
Guşă: Nu a fost încă nici unul atît de prost să-şi ia şpagă o maşină. Singurul e Videanu, care şi-a luat la primărie Touareg-ul. Aştia nu se pot abţine.
ProMotor: Ce maşină îi vine bine blondei Udrea?
Guşă: Asta pe care o are. Primul Mercedes “S” din Romănia.
ProMotor: Pe cine aţi plimba în dreapta?
Guşă: Acum, pe nevastă-mea. Cred însă că mi-ar plăcea să le plimb pe Mihaela Rădulescu, Oana Zăvoranu (îmi place temperamentul ei), Andreea Esca (aş avea conversaţii plăcute cu ea).
ProMotor: Cum e sexul în Grand Cheeroke?
Guşă: Nu ştiu, că e puţin spaţiu între scaunele din faţă şi bancheta din spate. E principalul defect al maşinii (rîde). Dintre celelalte, Dacia era cea mai bună… O recomand pentru asemenea activităţi (rîde).
ProMotor: Ce maşină are soţia?
Guşă: Mercedes “A”. Este senzaţională, are un loc enorm în spate, poţi să stai în picioare, să dansezi… şi multe altele (rîde).