Guşă, Cozmin Guşă

Autor: Alexandru Banu 18 sept. 2007 Știri auto

ProMotor: Ce are Jeep-ul cu PIN-ul?

Cozmin Guşă: Cu arborele, nu prea multe. Cu partidul are în comun explozia, stabilitatea şi discreţia… chiar dacă este o maşină mare.

ProMotor: Ursul PIN încape în Jeep?

Guşă: Din cînd în cînd, mai merge şi cu Jeep-ul. Fata care a desenat ursul este o studentă la agronomie şi mai merge cu noi prin ţară.

ProMotor: De ce Jeep?

Guşă: Este o istorie lungă. Prima mea maşină de teren a fost un Ford Maverick; a urmat un Nissan Patrol (un vis împlinit), apoi mi-am dat seama că am nevoie de o maşină de teren – merg mult la schi în Austria – rapidă şi dinamică. Patrol este extraordinar, dar foarte puturos. Din acest motiv am ales Grand Cherokee Limited. Are un motor de 3.000 cmc, V6, motorină, 218 CP.

ProMotor: De ce nu un SUV exorbitant sau o sportivă tinerească?

Guşă: Tocmai apăruse Audi Q7 cînd am ales Jeep-ul, dar nu aş cheltui atît de mulţi bani pe o maşină. Maşina este o utilitate pentru mine. Am avut multe pînă acum şi mi-am consumat dorinţa de a fi proprietarul unor maşini scumpe. Îmi plac maşinile bune, dar le consider o anexă la activităţile mele. Trăiesc şi acum coşmarul posesorului de Dacie, care se oprea întruna să sufle în jigler. Acum am obsesia maşinilor bune, însă nu contest second hand-urile deloc. Şi Q7 nu mi se pare foarte bărbătesc… este cam efeminat. O maşină mare pentru femei care vor obiecte mari (rîde).

ProMotor: Să înţelegm că pentru viteză apelaţi la motocicletă, nu?

Guşă: Da! Dar acum nu mai am decît una, o Yamaha enduro, deoarece am întîmpinat dificultăţi în a-i convinge pe cei din jurul meu că merg în siguranţă cu un motor puternic. După ce că sînt vînat pe atîtea planuri, nu îmi mai trebuie să fiu vînat şi de motocicletă. Ar fi prea mult. Aşa că, pentru a scăpa de gura nevestei mele şi de cele ale colegilor de partid, am renunţat la Kawasaki.

ProMotor: Dacă v-aş fi prieten foarte bun, mi-aţi recomanda să-mi iau Grand Cherokee?

Guşă: Da, dar numai dacă ai avea bugetul necesar pentru a o întreţine. Nu consumă foarte puţin, ba chiar ajunge la 12 litri/100 km. Dacă ţin turometrul un pic peste 4.000 rpm, ajung lejer la 16 litri/100 km. Peste 5.000 rpm, eşti pa. Apoi, service-ul este foarte costisitor. Aceste chemări la revizii la fiecare 10.000 de kilometri sînt un pretext foarte bun pentru a ţi se băga mîna în buzunar. Dacă circuli mult, faci 10.000 km, mai dai 1.000 de euro. Mai faci încă 10.000, iar 1.000 de euro. Dar maşina este foarte bună. Am viteză, siguranţă, design interesant şi comportament bun 4×4. E drept că am făcut 50.000 km într-un an şi jumătate şi nu am avut nici o problemă.

ProMotor: Cîte amenzi luaţi lunar?

Guşă: Nu iau… Nu mi-a venit nici una la domiciliu (rîde). Maşina asta e o nălucă, nu o observă nimeni. Nu am nici detector de radar. Mă enervează la culme acele bipuri.

ProMotor: Ce se întîmplă cînd vă trage poliţia pe dreapta?

Guşă: În primul rînd, nu cobor. Mi-e frică să mă dau jos pe şosea. Recunosc, mi s-a întîmplat să mă grăbesc uneori şi să beneficiez de înţelegerea unor agenţi de circulaţie. Am o boală cu viteza, în schimb nu cad în flagrant cu alte ilegalităţi.

ProMotor: Cu ce viteză aţi mers cel mai mult pînă acum?

Guşă: Vreo 230 km/h.

Pagini: 1 2


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide