Grupul Volkswagen în China: 1 milion de maşini în primul semestru 2010!
În 2009, pe fondul crizei economice, grupul Volkswagen era
încrezător, totuşi, în evoluţia pieţei auto mondiale, cu precădere
a
celei din China. Unde oficialii VW estimau că vor
ajunge să vândă 2 milioane de maşini pe an în 2018.
Însă chinezii le-au dat planuruile peste cap cu aproape un
deceniu mai devreme. De ce? Pentru că, iată, în prima
jumătate a anului 2010 în China au fost vândute aproape 1 milion de
maşini produse de grupul Volkswagen, iar previziunile
pentru finalul lui 2010 spun că există mari şanse ca volumul
vânzărilor să ajungă la 2 milioane de unităţi.
Pentru amatorii de cifre exacte, în primele 6 luni din
2010 s-au vândut 950.278 de maşini, dintre care 755.739 de
unităţi produse de cele două mari joint-venture-uri, FAW-VW
(308.739 unităţi) şi SAIC-VW (447.000 unităţi). Restul de maşini au
fost produse de FAW-Audi (109.887 unităţi) şi de SAIC-Skoda (83.200
unităţi).
Interesantă concurenţa între cele două
joint-venture-uri: SAIC-VW a făcut o mişcare inteligentă
prin înlocuirea bătrânului model Santana (lansat în 1981 la
Frankfurt!) cu noul
Lavida, dedicat pieţei chinezeşti, în timp ce FAW-VW încă mai
produce bătrânul VW Jetta (bazat pe Golf 2!). SAIC-VW a
mai beneficiat recent şi de un mic „ajutor” din partea Poliţiei din
China, care a comandat o flotă de Santana.
Iată, deci, de unde „sare iepurele” în ajutorul grupului
Volkswagen, în cursa pentru detronarea Toyota din poziţia de cel
mai mare constructor din lume. Oare vom ajunge să vedem mai
multe maşini Volkswagen „made in China” decât „made in
Germany”?