Grupul Stellantis vrea să se extindă pe piața din China. Concernul ar putea prelua 20% dintr-un producător auto chinez
Stellantis vrea să se extindă pe cea mai mare piață auto din lume, în China. Grupul auto plănuiește să achiziționeze circa 20% din producătorul de mașini electrice Leapmotor.
Stellantis și Leapmotor au anunțat că grupul auto intenționează să investească aproximativ 1,5 miliarde de euro pentru a achiziționa circa 20% din Leapmotor, făcând din Stellantis un acționar semnificativ. Acordul subliniază, de asemenea, formarea Leapmotor International, o societate mixtă condusă de Stellantis 51/49, care are drepturi exclusive pentru exportul și vânzarea, precum și pentru fabricarea produselor Leapmotor în afara Chinei.
Parteneriatul își propune să stimuleze și mai mult vânzările Leapmotor în China, cea mai mare piață din lume, valorificând în același timp prezența comercială globală Grupului Stellantis pentru a accelera vânzările mărcii Leapmotor în alte regiuni, începând cu Europa.
Stellantis investește 1,5 miliarde de euro pentru modele electrice
Stellantis intenționează să valorifice ecosistemul de mașini electrice al producătorului Leapmotor din China pentru a ajuta la îndeplinirea obiectivelor de electrificare Dare Forward 2030. Asociația mixtă se așteaptă să înceapă livrările în a doua jumătate a anului 2024.
„Pe măsură ce apar to mai multe start-up-uri capabile de vehicule electrice din China, devine din ce în ce mai evident că un număr de jucători eficienți și agili din piața de vehicule electrice din noua generație, precum Leapmotor, vor ajunge să domine segmentele principale din China”, a declarat CEO-ul Stellantis, Carlos Tavares.
„Astăzi marcăm o bornă în istoria Leapmotor și sunt încântat să asist la acest moment împreună cu domnul Tavares și echipa sa”, a declarat fondatorul și CEO-ul Leapmotor, Zhu Jiangming.
Marii producători automobile vizează piaţa chineză a automobilelor electrice, în încercarea de a se extinde pe a doua economie a lumii. În luna iulie, grupul Volkswagen a anunţat că intenţionează să investească 700 milioane de dolari în producătorul chinez Xpeng şi să dezvolte în comun automobile electrice în China.