Grupul Renault a vândut aproape 2 milioane de maşini în prima parte a anului
Grupul Renault a vândut 1.938.579 de maşini în prima jumătate a anului şi şi-a păstrat cota de piaţă de 4,4%, deşi vânzările au scăzut comparativ cu aceeaşi perioadă din 2018 cu 6,7% pe o piaţă globală în scădere cu 7,1%.
În a doua jumătate a anului, grupul francez îşi continuă ofensiva şi are programate multe lansări la mondial: noul Clio şi ZOE în Europa, Arkana în Rusia, Triber în India, şi noul model electric City K-ZE în China.
În segmentul vehiculelor electrice, vânzările Renault au crescut în prima parte a anului cu 42,9% la nivel mondial, la peste 30.600 de vehicule. În Europa, vânzăriel ZOE au crescut cu 44,4% (25.041 unităţi), iar Kangoo Z.E. cu 30,7% (4.653 unităţi).
În Europa, pe o piaţă în scădere cu 2,5%, vânzările au rămas la acelaşi nivel în primele şase luni din 2019, comparativ cu cele din 2018, la 1.070.641 de unităţi. Modelele Clio, Captur şi Sandero, precum şi noul Duster, se bucură de succes. Clio a rămas a doua cea mai bine vândută maşină în Europa, iar Captur cel mai bine vândut crossover. Vânzările de vehicule comerciale uşoare au crescut cu 7,5%.
Brandul Dacia a stabilit un nou record de vânzări în Europa cu 311.024 de unităţi livrate clienţilor (+10,6%), dar şi cu o cotă de piaţă de 3,3%. Creşterea este atribuită modelelor Sandero şi Duster.
În Rusia, a doua piaţă ca importanţă pentru grupul Renault după Franţa, grupul Renault este lider, cu o cotă de piaţă de 28,8% şi peste 238.000 de maşini vândute, deşi vânzările au scăzut cu 0,9%.
Marca Lada a înregistrat o creştere de 2,5%, la 174.186 de unităţi, dar şi o cotă de piaţă de 21%, datorită actualizării gamei. Lada Granta şi Vesta sunt cele mai bine vândute maşini din Rusia.
Vânzările Renault în Rusia au scăzut cu 9,1% la 64.431 de unităţi, în aşteptarea modelului Arkana în următoarea perioadă.
În Brazilia, vânzările grupului Renault au crescut cu 20,2%, la 112.821 de unităţi şi a atins o cotă de piaţă de 9,1%, datorită modelului Kwid, care s-a vândut în peste 40.000 de exemplare.
În Africa, grupul Renault îşi consolidează poziţia, cu peste 110.000 de unităţi vândute în primele şase luni din 2019 şi o cotă de piaţă de 19,3%. Cele mai performante pieţe sunt Maroc, Egipt şi Africa de Sud. Cota de piaţă în Maroc se păstrează la un nivel istoric de 43,3%. Dacia îşi păstrează poziţia de lider prin succesul modelor Logan şi Dokker. Pe poziţia secundă se află Renault, cu Clio.
În India, grupul Renault şi păstrat cota de piaţă de 2,1% în aşteptarea lansării modelului Triber. Acesta va putea transporta până la 7 oameni şi intră într-un segment care este aşteptat să acapareze 50% din piaţa auto locală în următorii ani.
În China, vânzările grupului Renault au scăzut cu 23,7%, la 89.938 de unităţi. Pe piaţa locală urmează să fie lansat modelul electric Renault City K-ZE.