Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari în primul trimestru al anului 2019
Astăzi, Grupul MOL a anunţat rezultatele financiare pentru trimestrul întâi al anului 2019. În primele trei luni ale anului, Grupul MOL a înregistrat un rezultat EBITDA de peste 500 de milioane de dolari, în linie cu obiectivele anuale ale companiei.
Rezultatul EBITDA generat de segmentul Upstream s-a menţinut la un nivel similar celui din anul precedent, fiind de 283 milioane USD (HUF 79,4miliarde), în condiţiile în care nivelul crescut al producţiei a compensat alţi factori negativi. Producţia a crescut în primul trimestru la 116.000 barili echivalent petrol pe zi, ajungând la cel mai ridicat nivel din ultimii 7 ani, pe fondul performanţei solide a activelor din Regatul Unit al Marii Britanii.
Segmentul Downstream a raportat un prim trimestru mai slab, generând un rezultat operaţional (clean CCS EBITDA) de 138 milioane USD (HUF 38,6 mld), cu 37% sub nivelul aferent perioadei similare a anului trecut, în contextul deteriorării segmentului rafinare, parţial atenuată de performanţa internă solidă.
Segmentul Consumer Services şi-a continuat ritmul de creştere de două cifre, generând un rezultat EBITDA cu 10% mai mare faţă de perioada similară a anului trecut. Rezultatul de 89 milioane USD (HUF 24,9mld) s-a datorat volumelor mai mari de vânzări de carburanţi şi a contribuţiei mai mari a segmentului non-fuel. Consumul de carburanţi a crescut cu 3% comparativ cu perioada similară a anului trecut în regiunea Europei Centrale şi de Est (cu o creştere de 5%, atât în Ungaria, cât şi în Croaţia), asigurând un mediu favorabil.
Segmentul Gas Midstream a înregistrat un rezultat EBITDA de 66 milioane USD (HUF 18,4mld) în primul trimestru, în scădere cu 23% faţă de perioada similară a anului trecut.
Zsolt Hernádi, Chairman-CEO al Grupului MOL, a comentat rezultatele: „Am generat un rezultat EBITDA de peste 500 milioane USD şi fluxuri de numerar liber pozitive simplificate în primul trimestru, poziţionându-ne astfel pe calea corectă pentru a ne atinge ţintele fixate pentru 2019 şi pentru a finanţa investiţiile noastre transformaţionale. Câştigurile au scăzut pornind de la o bază ridicată, deoarece marjele de rafinare au fost substanţial mai slabe şi acest lucru a fost doar parţial compensat de performanţa internă solidă a tuturor segmentelor de business. Segmentul Consumer Services a continuat să înregistreze o creştere cu două cifre a rezultatului EBITDA, în condiţiile în care am marcat implementarea Fresh Corner în 700 de staţii, iar în segmentul Upstream producţia a ajuns la cel mai înalt nivel din 2012. „
În România, pe segmentul retail, vânzările de motorină ale Grupului MOL au înregistrat o creştere de 2.5 % comparativ cu perioada similară a anului trecut, de la 121kt în Q1, 2018, la 124 kt în primul trimestru al acestui an. Vânzările de benzină au înregistrat o uşoară scădere în volum, situându-se la nivelul de 35 kt, faţă de 36 de kt în primul trimestru al anului trecut.