Producătorul auto chinez BYD analizează mai multe variante de investiții pentru a intra pe piața din Europa și sunt șanse mari să apară o nouă uzină dedicată mainilor electrice.
Inițial presa de specialitate indica o posibilă preluare de către BYD a uzinei deținută de Ford la Saarlouis în Germania.
BYD analizează posibilitatea construirii unei uzine în Europa, a declarat un director din cadrul grupului auto chinez citat de bloomberg.com.
Acest aspect arată că producătorul chinez preferă să construiască propria uzină și nu pare interesat de preluarea fabricii din Germania deținută de Ford.
„Nu ne concentrăm pe facilităţile unei anumite companii”, a declarat vicepreşedintele BYD, Stella Li, într-un interviu de la noul sediu nord-american al companiei din Pasadena, California.
Potrivit acesteia, constructorul chinez este interesat mai degrabă în construire propriilor uzine decât în preluarea facilităţilor altor companii.
„Facem studii de fezabilitate pentru a evalua planurile noastre viitoare. De exemplu, dacă vom construi o facilitate în acea regiune, care este cea mai bună soluţie disponibilă?”, a completat vicepreşedintele BYD.
Chiar dacă „nu există deocamdată ţări vizate pentru construirea de facilităţi de producţie”, BYD vrea să ajungă la vânzări solide şi o reţea de dealeri în Europa, precum şi centre de servicii, pentru a asigura încrederea consumatorilor în brandul BYD, a precizat Stella Li pentru Bloomberg.
Planul BYD ar putea reprezenta o oportunitate pentru România mai ales că în ultimii ani au apărut în presa economică de la noi informații despre un posibil mare investitor interesat de segmentul electrificării.
BYD a anunţat mai multe planuri vizând vânzarea vehiculelor sale în Europa, inclusiv în Germania, Suedia, Norvegia, Ţările de Jos, Franţa şi Marea Britanie.
Recent grupul auto chinez a început construcţia unei uzine în Thailanda, care va fi prima uzină de asamblare a vehiculelor electrice din Asia de Sud-Est, şi a început să îşi vândă automobilele către consumatorii din Australia, Japonia şi Singapore, iar BYD deține deja o linie de asamblare în India.
Cotidianul The Wall Street Journal susținea luna trecută că sunt o serie de discuţii între Ford și aproximativ 15 potenţiali investitori, printre care se numără şi BYD, care sunt interesaţi să preia uzina Ford de la Saarlouis, Germania.
Ford este hotărât să vândă sau să închidă uzina din Germania și cel puțin 4.600 de angajați riscă să-și piardă locul de muncă.