Greenpeace atacă altfel scurgerea de petrol BP
Mai exact, cei de la Greenpeace au lansat un concurs de
„rebadge” pentru compania British Petroleum, care se face
vinovată de cel mai mare dezastru ecologic de până acum cauzat de
scurgerile de petrol.
Deoarece operaţiunile de închidere a puţului de petrol şi de
curăţare a mării sunt extrem de dificile, Greenpeace a recurs la
această lovitură de imagine, propunând un concurs de redesenare a
siglei companiei BP, care să amintească foarte precis de recentul
incident catastrofal.
Demersul celor de la Greenpeace doreşte să atragă atenţia şi
asupra faptului că BP investeşte extrem de puţin în tehnologii
non-poluante, deci merită să fie cunoscută în lume drept o companie
aflată pe lista neagră a ecologiştilor (ecologişti care, recent, au
convins firma Nestle să renunţe la un furnizor cunoscut pentru
vastele despăduriri).
Prin urmare, tema concursului anti-BP lansat de Greenpeace este
foarte simplă: noua siglă trebuie să reflecte adevărata
faţă a companiei petroliere. „Adevărata”, deoarece în 2000
BP a adoptat o siglă foarte ecologistă şi abundând în culoarea
verde, ceea ce, din punct de vedere marketing, ar fi trebuit să
schimbe percepţia oamenilor despre afacerile cu „aur negru” ale
BP.
Concursul nu are doar o latură critică, dar oferă şi nişte
premii: o zi de training Greenpeace, o zi de curs la agenţia de
design Airside sau alte 50 de premii surpriză oferite de
Greenpeace. Cei interesaţi pot afla mai multe detalii AICI.
În galeria foto puteţi vedea primele propuneri
pentru noua siglă BP în stil Greenpeace.