Google concediază angajații de la Waze pe măsură ce fuziunea dintre companii avansează
Google anunță că mai multe locuri de muncă de la Waze vor dispărea în perioada următoare, după ce tranziția de la Waze Ads la Google Ads va fi realizată pe deplin. Totuși, în ciuda concedierilor, potrivit AutoEvolution, Waze încă nu fuzionează cu Google Maps pentru a deveni o singură aplicație de navigare.
Renunțând la sistemul de monetizare Waze Ads și trecând în întregime la motorul Google Ads, gigantul de căutare intenționează să creeze „o experiență mai bună și mai transparentă pe termen lung pentru cei ce vor publicitate pe Waze”, a precizat compania într-o declarație.
Această mutare nu reprezintă o surpriză pentru nimeni, migrarea Waze către Google Ads fiind pe deplin așteptată, mai ales că aplicația de navigare în trafic face parte acum din echipa Geo de la Google. Divizia Geo se ocupă de toate produsele de cartografiere ale gigantului online, inclusiv Google Maps, Google Earth și Street View.
Google nu a dezvăluit câți angajați vor fi concediați, dar Waze are în prezent aproximativ 500 de persoane care lucrează la platforma sa de navigație. Nu este clar câți dintre aceștia fac parte din echipele de vânzări, marketing, operațiuni și analiză care sunt vizate de această schimbare.
Waze va rămâne o aplicație separată de Google Maps
Așa cum spuneam și mai devreme însă, cele două companii nu plănuiesc o fuziune completă, în ciuda zvonurilor apărute pe piață. Google susține că strategia sa pe termen lung prevede o creștere a mărcii unice Waze. Astfel, dacă nu se renunță la această idee, Waze va rămâne o aplicație separată, independentă de Google Maps.
În comparație cu Google Maps, Waze folosește un motor de crowdsourcing care permite utilizatorilor să raporteze incidentele din trafic, permițând astfel aplicației să avertizeze ceilalți conducători auto cu privire la ceea ce se întâmplă pe șosea la un moment dat. Cu aproximativ 140 de milioane de utilizatori activi, Waze are o comunitate enormă care alimentează acest întreg sistem.