Vânzările Goodyear pentru cel de-al doilea trimestru din
2011 au fost de 5,6 miliarde de dolari, cu până la 24% mai
mari decât în anul precedent şi mai mari decât oricare altele
obţinute de companie în celelalte trimestre. Volumul de unităţi de
anvelope a totalizat 42,9 milioane de dolari, cu 2% mai mult decât
în 2010, rezultat reflectat în primul rând din volumul mai slab din
industrie şi în special pe segmentul anvelopelor de turisme din
America de Nord.
Vânzările pe cel de-al doilea trimestru au reflectat, de
asemenea, raporturi îmbunătăţite preţ/mix, ceea ce a condus
la un venit mai mare per anvelopă, cu până la 18% faţă de
acelaşi trimestru al anului 2010, excluzând de aici impactul
tranzacţiilor la cursul de schimb valutar.
Vânzările pe cel de-al doilea trimestru au fost de asemenea
influenţate de o creştere a vânzărilor cu 221 milioane pe
segmentele de afaceri conexe producerii de anvelope, în special în
America de Nord, şi de alţi 348 milioane de dolari obţinuţi din
tranzacţiile favorabile la cursul de schimb valutar.
Compania a înregistrat un venit de 382 milioane de
dolari pe segmentul operaţional în al doilea trimestru al anului
2011. Acesta a fost cu până la 163 milioane de dolari mai
mare faţă de acelaşi trimestru al anului precedent. Venitul pe
segmentul operaţional a reflectat un venit îmbunătăţit preţ/mix de
produs de 554 milioane de dolari, care a compensat peste aşteptări
creşterea preţului la materiile prime (obţinând 381 milioane de
dolari net din acţiunile de reducere a costurilor la materiile
prime).
Venitul net al Goodyear pe cel de-al doilea trimestru al anului
în curs, aflat la dispoziţia acţionarilor comuni, a fost de
40 de milioane (16 cenţi per acţiune), comparativ cu 28 de
milioane (11 cenţi per acţiune) din acelaşi trimestru al
anului trecut. Toate sumele exprimate per acţiune au fost
aproximate.
În calculele realizate pentru cel de-al doilea trimestru al
anului 2011 au fost incluse cheltuieli de 66 milioane de dolari (27
de cenţi per acţiune) cauzate de raţionalizări, calculul activelor
şi de deprecierea accelerată, precum şi taxe financiare în valoare
de 53 de milioane de dolari (22 de cenţi per acţiune) legate de
răscumpărări parţiale a unor cheltuieli realizate în avans în
proporţie de 10,5%, alte 7 milioane de dolari (3 cenţi per acţiune)
legate de taxe fiscale discrete, 3 milioane de dolari (1 cent per
acţiune) din costuri legate de repararea şi acoperirea pagubelor
produse de tornadă la una din unităţile de producţie ale companiei,
şi un câştig de 10 milioane din activele obţinute din vânzări (4
cenţi per acţiune). Toate sumele exprimate sunt calculate după
scăderea taxelor şi impozitelor aferente.
Vânzările Goodyear din primele şase luni ale anului 2011
au fost de 11 miliarde de dolari, cu până la 25% mai mari
faţă de cele 8,8 miliarde de dolari din aceeaşi perioadă a anului
trecut. Vânzările au reflectat un raport preţ/mix de produs
îmbunătăţit, 140 de milioane de dolari influenţate de o
îmbunătăţire a volumului de unităţi cu 2%, precum şi o creştere de
497 milioane de dolari a vânzărilor în unităţile de afaceri conexe
comerţului cu anvelope, şi în primul rând din vânzarea de produse
chimice în subsidiara North American Tire. În plus, tranzacţiile la
un curs de schimb valutar favorabil au crescut vânzările cu 473
milioane de dolari.
Venitul la zi pe segmentul operaţional al companiei de
709 milioane de dolari a fost cu 54% mai mare decât cel
din aceeaşi perioadă a anului precedent. Comparativ cu anul
precedent, venitul pe segmentul operaţional reflectă vânzări mai
mari în toate cele patru subsidiare regionale ale companiei şi
acţiuni de reducere a costurilor de până la 147 milioane de
dolari.
Comparativ cu primele 6 luni ale anului 2010, aceeaşi
perioadă a lui 2011 a beneficiat şi de 915 milioane de
dolari rezultaţi dintr-un raport preţ/mix îmbunătăţit,
care a compensat peste aşteptări o pierdere de 733 milioane de
dolari rezultată din creşterea costurilor la materiile prime.
Costurile la materiile prime au reflectat 80 de milioane de dolari
în acţiunile întreprinse pentru a reduce impactul negativ al
acestei creşteri.
Venitul la zi al Goodyear disponibil acţionarilor comuni de 143
de milioane (57 de cenţi per acţiune) se compară cu o pierdere netă
de 19 milioane (8 cenţi per acţiune) înregistrată în prima jumătate
a anului 2010. Toate sumele exprimate aici au fost aproximate.
Goodyear se aşteaptă la o creştere a industriei
producătoare de anvelope în 2011. Având în vedere nivelul
volumelor din cel de-al doilea trimestru al anului în curs şi o
reducere a nivelului previzionat pentru industria anvelopelor de
turisme pentru înlocuire din Statele Unite ale Americii, compania
se aşteaptă acum ca volumul unităţilor sale pentru acest an să
crească până la nivelul inferior al previziunilor estimate la
începutul anului în curs cu marja cuprinsă între 3 şi 5
procente.
„Redresarea economică lentă a pieţelor pe care activăm
şi inflaţia ridicată din pieţele emergente au avut ca
rezultat o creştere inegală în industria producătoare de anvelope”
a spus a spus Richard J. Kramer, preşedinte şi CEO. „Suntem
încrezători, totuşi, că Goodyear este bine poziţionată pentru a
răspunde cererii volatile datorită strategiei noastre de a ne
centra pe segmentele de piaţă targetate şi pe reducerea de costuri
şi creşterea productivităţii”.
În Europa, segmentul anvelopelor de turisme pentru
înlocuire se aşteaptă să crească cu 4-6%, echiparea
originală pe segmentul de anvelope pentru turisme cu 4-8%, volumul
de anvelope de înlocuire pe segmentul comercial este apreciat la o
creştere de 7-11%, iar echiparea originală pe segmentul comercial
este apreciată cu o creştere de până la 50%. Goodyear anticipează o
creştere a costurilor la materiile prime pentru perioada care a mai
rămas din 2011 cu peste 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului
trecut.
„Pentru România ne aşteptăm la o creştere în linie cu
evoluţia redresării economice la nivelul întregii regiuni
din care facem parte”, a declarat Ovidiu Bălan, Director General al
Goodyear Dunlop Tires România.