“Gogoșarul” a ajuns la R.A.R. Modelul este o apariție rară pe străzile din România
Din când în când, pe la Registrul Auto Român (R.A.R.), trec și mașini cu adevărat speciale. De curând, în curtea R.A.R., a poposit pentru câteva ore un exemplar Renault R1095 Dauphine Gordini fabricat în anul 1966.
”Paradoxal, această bijuterie era cunoscută de pasionați drept “gogoșarul”. De fapt, este un Renault R1095 Dauphine Gordini fabricat în 1966, o apariție rară pe străzile din România. Proprietarul ne-a povestit că acest autovehicul avea 27 de cai putere la momentul fabricării, dar în urma îmbunătățirilor propuse de inginerul Amedee Gordini, motorul de 845 cmc a ajuns la 37 de cai putere. Mașina ne-a încântat privirile la RAR Grivița” se arată în postarea de Facebook a celor de la Registrul Auto Român Oficial.
Un Renault R1095 Dauphine Gordini, de la 27 la 37 de CP
Intră în GALERIA FOTO
Un Renault R1095 Dauphine Gordini, de la 27 la 37 de CP
Renault Dauphine este o mașină cu motor poziționat în spate, fabricată de Renault la început într-un singur stil de caroserie: sedan cu 4 uși. Acesta era succesorul lui Renault 4CV. Au fost fabricate peste două milioane exemplare Renault Dauphine începând din 1956 și până în anul 1967, când producția a fost încheiată. Alături de mașini precum Citroën 2CV, Volkswagen Beetle, Morris Minor, Mini și Fiat 600, Dauphine a fost pionierul mașinii economice europene din epoca modernă.
Renault a comercializat numeroase variante ale Dauphine, inclusiv o versiune de lux, Renault Ondine, precum și o versiuni sportive comercializate ca Dauphine Gordini și Ondine Gordini. Ulterior, au exista și versiuni derivate, cum ar fi un coupe cu două uși bazat și o decapotabilă cu două uși.
Nu este prima apariție ”exotică” la R.A.R Grivița
În urmă cu câțiva ani, cei de la R.A.R. au rămas uimiţi când au văzut ce maşină a venit pentru înmatriculare. Pe porțile instituției a intrat un Zimmer Golden Spirit Coupe. Mașina a fost inspirată de legendarul Excalibur, este fabricată în 1988 şi are un motor de 5 litri pe benzină. Au fost fabricate aproximativ 1500 de astfel de exemplare.