G.M. renunţă la Pontiac

Autor: Cosmin Iordache 27 apr. 2009 Știri auto
G.M. renunţă la Pontiac

G.M. nu a intenţionat iniţial să renunţe la marcă Pontiac, dorind să o poziţioneze ca un brand de nişă cu unul sau două modele performante, dar presiunea Guvernului american în privinţa eficientizării costurilor a semnat practic sentinţa Pontiac. Guvernanţii doresc ca G.M. să se focalizeze doar pe produsele cele mai eficiente.

Pontiac a apărut ca marcă în 1926 şi tot atunci a apărut şi primul model, Pontiac Cheif, exemplar care în doar 6 luni a fost vândut în 39.000 de unităţi. Apogeul a fost atins în era muscle car, Pontiac GTO apărut în 1969 fiind unul dintre modelele de referinţă ale acelor vremuri. Succesul a continuat cu modelul Pontiac Trans Am, în era modernistă a curentului maşinilor cu motoare puternice.

Anii 2000 au adus însă regresul pentru Pontiac, această renegându-şi trecutul şi cufundându-se în anonimat cu modele care nu ieşeau prea mult în evidenţă, nici măcar pe piaţa americană. Anul 2004 a adus renaşterea lui Pontiac GTO, dar acesta nu mai păstra nimic din tradiţia Pontiac, fiind de fapt un Holden Monaro, îmbrăcat în straie americane.

În 27 aprilie 2009, G.M. confirmă ceea ce se bănuia deja: Pontiac va fi o marcă regăsită doar în muzeul de istorie al automobilismului, fiind decăzută din gama General Motors. Să urmeze oare Hummer, Saab şi Saturn?

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide