Dacă pentru zăpezile pe alocuri infernale am venit cu o soluţie din partea germanilor, prin Mercedes-Benz Zetros Camper, iată că acum ne gândim la ce se va întâmpla cu zăpada când se va încălzi vremea. Aşa cum avertizează şi meteorologii, topirea cantităţilor uriaşe de zăpadă va duce, inevitabil, la inundaţii.
Cum pe apă nu prea mai ai cum să faci faţă cu şenilate, vole sau freze (sperăm că şi autorităţile îşi dau seama de acest lucru!), este clar că printre mijloacele de intervenţie prioritare ar trebui să fie maşinile amfibii – de exemplu, cele realizate de Gibbs, care recent a lansat la apă (nu vorbim la figurat) Phibian şi Humdinga.
Evident, vorbim de vehicule gândite în principal pentru intervenţii militare sau pentru stări de urgenţă, pentru aprovizionare şi evacuare. Phibian este un model complet nou, având o structură din fibră de carbon şi care oferă şi capacităţi offroad, nu doar posibilitatea de a merge pe apă.
În modul amfibiu, propulsia este asigurată de un sistem twin-jet, roţile retractându-se în doar 10 secunde pentru a permite navigarea cât mai rapidă – Phibian poate atinge pe apă o viteză de 30 mph (circa 50 km/h). Când maşina este utilizată pe uscat, propulsia este asigurată de două motoare diesel, cu o putere totală cumulată de 500 CP, sistemul de tracţiune este 4×4 (existând posibilitatea de a selecta şi modurile doar faţă, respectiv doar spate), iar suspensia este de tip heavy-duty.
Phibian se bazează şi pe unghiuri de trecere foarte bune: cel de atac e de 30o, cel de ieşire e de 28o, iar garda la sol se cifrează la 35 cm. Pe de altă parte, Phibian are dimensiuni generoase (lungime de 9,2 metri, lăţime de 2,5 metri şi ampatament de 6,3 metri), putând transporta până la 15 oameni şi 1,5 tone de provizii.
Humdinga este un vehicul mai mic, al cărui principal avantaj este agilitatea în condiţii foarte dificile de acces. Nu este un model nou, dar noua versiune a fost îmbunătăţită în foarte multe aspecte. Motorul este un V8 pe benzină, dotat cu compresor mecanic, puterea totală fiind de 350 CP, iar tracţiunea este integrală permanentă. Roţile se pot retracta foarte rapid, pentru ca maşina să poată merge prin apă, Humdinga putând transporta până la 7 pasageri şi 750 kg de provizii.
Preţurile pentru aceste modele Gibbs Phibian şi Humdinga nu au fost comunicate încă, dar producătorul american declară că este pregătit pentru producţia de serie mare, aşteptându-se la o cerere suficient de consistentă, mai ales din partea autorităţilor.
Nu ne rămâne decât să vedem dacă ministerul de resort de la noi va lua în considerare ideea noastră. Sperăm, totuşi, că problema comisioanelor nesimţite de la licitaţii va fi eliminată…