Germania vrea să renunțe la bonusurile pentru achiziția de hibride plug-in mai devreme decât era planificat și să reducă subvențiile pentru vehiculele electrice.
Ministerul Economiei din Germania vrea să pună capăt subvențiilor pentru mașinile hibrid plug-in la sfârșitul acestui an și să reducă cu o treime bonusul pentru vehiculele electrice începând cu 2023.
Mișcarea face parte din încercările de a orienta mai mult subvențiile spre protecția mediului, iar legislația este în prezent discutată de ministerele guvernamentale competente.
Conform propunerilor ministerului, subvenția de până la 4.500 de euro (4.874 de dolari) pentru un hibrid plug-in va fi eliminată, iar subvenția pentru mașinile electrice va scădea la 4.000 de euro anul viitor, de la 6.000 de euro în prezent, și va scădea la 3.000 de euro în 2024 – 2025.
Coaliția de guvernământ a convenit ca guvernul să ofere sprijin începând de anul viitor doar pentru mașinile hibride care sunt considerate a avea „un impact pozitiv asupra climei” și să oprească complet subvențiile până la sfârșitul lui 2025.
„Vrem să accentuăm sprijinul nostru pentru mașinile electrice și să ne concentrăm mai mult pe protecția climei. În opinia noastră, hibridele plug-in sunt comercializabile și nu mai au nevoie de finanțare publică”, a declarat ministrul Economiei Robert Habeck, membru al Partidului Verzilor.
Însă persoane din industria auto spun că oprirea anticipată a subvențiilor pentru hibrizii plug-in ar „periclita creșterea mobilității electrice și ar ignora realitățile consumatorilor din Germania”, a declarat Hildegard Mueller.
Mueller a mai spus că ajutorul este legat de data livrării vehiculelor, creând incertitudine cu privire la factura finală a cumpărătorilor, deoarece aceștia trebuie adesea să aștepte multe luni pentru mașina lor din cauza problemelor legate de lanțul de aprovizionare.
„Coaliția de guvernământ nu ar trebui să se abată de la planul său inițial de subvenții, deoarece hibrizii plug-in contribuie și la atingerea obiectivelor climatice”, a declarat Bernd Reuther, purtător de cuvânt al FDP.
Germania susține propunerea UE de a opri vânzarea mașinilor cu motor cu combustie începând din 2035, renunțând la insistențele anterioare privind o excepție pentru mașinile care utilizează combustibili alternativi.