Germania respinge propunerea de interzicere a motoarelor cu ardere internă din 2035
Germania spune „nu” propunerii Comisiei Europene de a opri vânzările de mașini noi diesel și pe benzină începând din 2035. Ministerul transporturilor vede potențial în combustibilii regenerabili.
Opinia a fost exprimată de Volker Wissing, ministrul Transporturilor, care a vorbit recent în cadrul unei întâlniri informale cu miniștri din alte țări europene.
De ce Germania vrea să permită vânzările de vehicule noi cu motoare cu ardere internă după 2035
„Vrem să permitem vânzarea mașinilor cu motoare cu ardere internă chiar și după 2035”, a spus ministrul german, citat de Motor1.com Italia.
Germania ar trebui să permită vânzările de vehicule noi cu motoare cu ardere internă „doar dacă mașinile vor putea fi alimentate exclusiv cu combustibili sintetici”.
Combustibilii sintetici sunt într-o oarecare măsură compatibili cu mașinile din prezent, lucru care le-ar permite să rămână pe șosele în anii următori, realizând în același timp o reducere a emisiilor. Ministrul german este sigur că există „o soluție care va asigura că mașinile nu sunt alimentate cu combustibili derivați din combustibili fosili”.
„Nu ne putem baza doar pe mobilitatea electrică sau pe hidrogen in viitor” și „trebuie să rămânem neutri din punct de vedere tehnologic”, a precizat ministrul german. De asemenea, trebuie avut în vedere că, până în prezent, „nu avem suficiente vehicule electrice, așa că trebuie să le creștem disponibilitatea”.
Audi a anunțat că motoarele sale diesel V6 pot funcționa acum cu combustibili regenerabili, reducând emisiile de CO2 cu 70 până la 95%.
Ideea unei soluții „intermediare” pentru a obține o decarbonizare completă a fost susținută și de ministrul italian Roberto Cingolani. El a declarat recent că viitorul „nu poate fi doar complet electric” și că ne putem concentra pe „o generație de vehicule hibride, chiar și cu performanțe limitate” pentru a reduce emisiile de CO2.
Propunerea de interzicere a motoarelor cu ardere internă în 2035 în Europa este la început, fiind supusă unui proces de aprobare și acceptare din partea membrilor UE.