Decizia autorităților germane de a interzice vânzarea mașinilor noi echipate cu motoare convenționale în Uniunea Europeană începând cu anul 2035 naște controverse din ce în ce mai însemnate în unele țări membre ale blocului comunitar european. În acest context, Germania se dovedește a fi unul dintre cei mai mari contestatari ai acestei decizii, potrivit Euronews.
Exprimandu-și nemulțumirea cu privire la această hotărâre luată la Bruxelles, guvernul german vrea ca vânzările acestor mașini să continue și după anul 2035, cu condiția ca ele să fie alimentate cu combustibili sintetici și ecologici. Germania susține tranziția către un viitor electric al industriei auto, însă guvernul de la Berlin nu este de acord cu interzicerea totală a vânzării de mașini cu motoare termice după anul 2035.
În urmă cu numai câteva zile, și Italia și-a exprimat nemulțumirea în acest sens, poate chiar mai vocal decât o face acum Germania. Matteo Salvini, vicepremierul Italiei și unul dintre cele mai importante nume politice din țară, împreună cu ministrul transporturilor, au declarat că decizia luată de Uniunea Europeană este “o sinucidere pentru Europa și un cadou pentru China”.
Așa cum spuneam și mai devreme, Germania cere găsirea unei soluții pentru anul 2035. Spre exemplu, autoritățile de la Berlin vorbesc despre găsirea unei soluții care să permită alimentarea mașinilor cu motoare convenționale cu combustibili ecologici și sintetici, care au avantajul unei amprente de carbon insesizabile.
“Comisia Europeană ar trebui să vină cu o propunere privind modul de folosire al e-combustibililor sau cum pot funcționa motoarele convenționale care folosesc combustibili cu carbon neutru. Avem nevoie de hidrogen şi, de asemenea, de e-combustibili, în special în cazul vehiculelor grele, la camioanele de transport”, a declarat pe acest subiect Michael Theurer, secretar de stat în Ministerul Transporturilor din Germania.