Germania epuizează Programul Rabla
Prigramul Rabla din Germania a însemnat un stimulent financiar de 5 miliarde de euro din partea statului german. Această sumă a însemnat practic 2 milioane de subvenţii a câte 2.500 de euro. Astfel piaţa auto germană s-a putut menţine pe plus în ciuda recesiunii economice. Succesul pe care l-a avut acest program îi îngrijorează pe specialşti, majoritatea prevăzând un colaps important o dată cu încheierea sa.
Nu doar nemţii vor resimţi stoparea programului Rabla, ci şi Dacia, constructor care a crescut pe piaţa germană cu 83% o dată cu demararea programului de înnoire a parcului auto german. Cei 2.500 de euro pe care statul îi dădea pentru achiziţionarea unui model nou Dacia a fost un argument destul de solid, pentru ca germanii să ia în considerare serios marca românească.
Dincolo de considerente strict automobilistice, terminarea programului Rabla va afecta ramura economică cea mai amplă din Germania, cea mai importantă forţă economică din Europa. Deci la nivel macroeconomic s-ar putea resimţi renunţarea la Rabla germană.