Germania ar putea impune limite de viteze pe autostrăzi
„Cred că este rezonabilă o limitare la 120 de kilometri pe oră pe autostrăzi deoarece toate statisticile arată că aceasta ar diminua numărul de morţi şi de accidente grave”, a asigurat preşedintele partidului social-democrat (SPD) într-un interviu pentru cotidianul regional „Rheinische Post”.
Reacţiile împotriva acestei propuneri nu au întârzia să apară. Ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, a declarat la rândul său că este împotriva limitării, argumentând faptul că accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrăzi, ci pe drumurile naţionale sau regionale. Mai mult decât atât, purtătorul de cuvânt al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat de asemenea că Angela Merkel nu intenţionează să introducă o limită de viteză pe autostrăzile germane.
Precum a subliniat şi Ministrul Transporturilor din Germania, Peter Ramsauer, cele mai multe accidente rutiere se petrec pe drumurile pe care există restricţii de viteză, ceea ce este explicabil. De altfel, şoferii germani, de obicei disciplinaţi pe autostrăzi, încalcă liniştit limitele de viteză extraurbane pe drumurile naţionale, în zonele în care ştiu că sunt radare. Mitul şoferului german care respectă legea rămâne adevărat doar în interiorul satelor şi oraşelor, acolo unde nimeni nu cutează să meargă mai repede decât prevede legea.
Cele mai multe accidente au loc însă din alte motive, care nu ţin de viteză, ci de neatenţie, neacordarea priorităţii sau conducerea sub influenţa alcoolului. Campania de introducere a unor limite de viteză pe autostrăzi, deşi pare a fi sortită eşecului, face parte dintr-una mai mare, de limitare a emisiilor de CO2. Germanii nu par însă a fi pregătiţi să accepte acest gen de limite, cel puţin nu încă.
Voi aţi mers vreodată pe o autostradă germană fără limită de viteză? Cum aţi vrea să fie data viitoare în Germania, cu, sau fără limită de viteză?
Mai multe informaţii pe www.mediafax.ro