General Motors închide Holden, unul dintre cele mai vechi branduri auto
General Motors a anunțat că va închide Holden, unul dintre cele mai vechi branduri auto din istorie. Marca australiană, înființată în 1856, a produs primele mașini în 1908, fiind unul dintre producătorii celebrului Ford Model T. General Motors este proprietarul Holden încă din 1931, dar ultima fabrică Holden de pe continentul australian a fost închisă în octombrie 2017.
General Motors a anunţat că va înceta operaţiunile de vânzări, proiectare şi inginerie din Australia şi Noua Zeelandă şi va renunţa la marca Holden din regiune până în 2021. Măsure are legătiră cu operațiunea de restructurare globală pe care General Motors o face de mai mulţi ani pentru a se concentra pe pieţele profitabile, precum America de Nord şi China.
Producătorul auto a anunţat şi planuri de ieşire din Thailanda, inclusiv retragerea Chevrolet până la sfârşitul acestui an şi vânzarea unei fabrici către producătorul auto chinez Great Wall Motors.
Preşedintele şi CEO General Motors, Mary Barra, a declarat că acţiunile fac parte din restructurarea globală a producătorului auto, care a fost anunţată iniţial în 2015. Anunţul vine la mai bine de doi ani după ce General Motors a renunţat la fabricarea de vehicule în Australia.
Măsurile vin în completarea retragerii companiei de pe pieţele slab performante din ultimii ani, cum este vânzarea operaţiunilor sale europene către producătorul auto francez PSA Group în 2017.
De asemenea, General Motors şi-a restructurat operaţiunile în Coreea de Sud şi a încheiat sau limitat operaţiunile în Rusia, India şi Thailanda.
„Am spus de multe ori că vom face ceea ce trebuie, chiar dacă este greu, iar acum este unul dintre acele momente”, a spus Mary Barra, CEO GM, într-un comunicat postat pe site-ul companiei americane. În comunicat nu se specifică câte locuri de muncă vor fi eliminate, însă numărul acestora ar putea ajunge la 600.
„Sunt dezamăgit, însă nu surprins. Dar sunt supărat, cum probabil sunt mulți australieni”, a comentat premierul australian Scott Morrison decizia General Motors de a închide Holden.