General Motors – faliment oficial
1.06.20009: UPDATE INFO
Falimentul General Motors a fost oficial anunţat. Compania se va reorganiza astfel: Guvernul va prelua o participaţie de 60% din acţiunile companiei reorganizate, UAW va controla 17,5% din acţiunile "noului GM", guvernul Canadei alte 12%, iar deţinătorii de obligaţiuni vor primi 10% din capital, pentru a renunţa la pretenţiile financiare. În urma restructurării, GM va închide 11 fabrici din Statele Unite şi va dezactiva alte trei unităţi. Ţinta de concedieri nu este clară, însă grupul a purtat discuţii cu liderii UAW pentru a renunţa la 21.000 dintre cei 54.000 de membri sindicali.
G.M. va fi cel mai mare faliment din industria prelucrătoare americană şi, totodată, al treilea mare faliment din istoria corporatistă a Statelor Unite.
29.05.2009: UPDATE INFO
După cum se aşteptau analiştii, General Motors nu poate evita falimentul, urmând a depune documentaţia necesară acestui proces luni, 1 iunie. Se estimează că această acţiune va dura între 60 şi 90 de zile – deci mai mult decât în cazul falimentului lui Chrysler LLC, de doar 28 de zile.
Administraţia Obama va continua să investească 30 de miliarde UDS (pe lângă cele 19,4 miliarde USD primite deja de GM prin ajutoare guvernamentale), bani care vor fi transformaţi în obligaţiuni, iar GM va trebui să plătească înapoi doar 8 miliarde USD.
Se estimează că în jur de 35% dintre acţionari vor aproba fără probleme restructurarea companiei, însă există voci care acuză guvernul american de favorizarea sindicatului UAW, iar procentul de 72,5% din acţiuni pe care le va deţine guvernul s-ar putea să scadă la doar 55%, dacă UAW va face presiuni.
20.05.2009:
General Motors mai are aproape două săptămâni până la termenul limită impus de administraţia Obama pentru prezentarea unui program viabil de restructurare, iar experţii consideră că grupul va declara falimentul, după 100 de ani de activitate şi zece luni de eforturi disperate de relansare.
Considerat un simbol decăzut al industriei americane, GM încearcă să scape de datorii de 27 miliarde de dolari, să obţină concesii pentru reduceri de costuri uriaşe de la confederaţia sindicală United Auto Workers (UAW) şi să renunţe la serviciile a aproape 1.600 de dealeri pe piaţa SUA, toate acestea până la termenul limită de la 1 iunie. Majoritatea experţilor consideră că realizarea acestor obiective într-un termen atât de scurt este imposibilă, iar GM va urma rivalul Chrysler sub protecţia legii falimentului. Mai multe puteţi citi aici.