General Motors creează Baojun un low cost chinez
General Motors şi-a schimbat
radical strategia şi după ce a renunţat la mărci cu tradiţie
americane şi europene, acum intenţionează să înfiinţeze o marcă low
cost special pentru cea mai promiţătoare piaşă auto din lume,
China. Marca se va numi Baojun, într-o traducere aproximativă ar
însemna „treasured
horse”, am preferat să vă dăm
denumirea în engleză pentru că în română sună
cam aşa „calul
preţios„, adică foarte
hilar. Automobilele din noua gamă vor fi fabricate şi vândute sub joint venture-ul
SAIC-GM-Wuling.
Schimbarea de priorităţi de la maşini pure
americane la automobile low cost a survenit în acest an, americanii
observând că în prima jumătate a anului curent au comercializat mai
multe automobile în China decât pe piaţa autohtonă. Concret,
vânzările GM au crescut cu 49% în China,
ajungând la 1.209.138 unităţi, în timp ce în SUA, deşi au crescut
cu 32%, nu au reuşit să depăşească pragul din China, reprezentând
doar 1.069.577 unităţi.
Primul produs sub noua marcă
va fi un sedan de mici dimensiuni dezvoltat de SAIC-GM Pan Asia la
Technical Automotive Center din Shanghai. Gama Baojun se va
îmbogăţi cu un SUV şi un MPV şi până în 2012 chinezii speră că vor
putea vinde 200.000 de unităţi anuale.