Automobilelor chinezeşti li s-au cam dus vestea că sunt la fel de
durabile ca un cofraj de ouă. Prin urmare au pus bazele unei
organizaţii similare Euro NCAP, denumită însă C-NCAP. Aparent
testele lor sunt similare cu cele efectuate în Europa, cu menţiunea
că viteza este de 50 km/h la ora pentru un impact cu toată
suprafaţa şi 56 km/h pentru o coliziune cu 40% din partea
frontală. Nu ştim exact cum se fac măsurătorile, care sunt
parametrii observaţi şi cum se acordă punctele, maximul fiind 51 de
puncte, adică 5 stele.
Ne întrebăm cât de serioase sunt aceste teste, în condiţiile în
care cel mai sigur model este minionul Geely Panda, un automobil de
clasă mică. Acesta a primit 5 stele la C-NCAP, totalizând
46,5 puncte. Singurele automobile chinezeşti care se mai
pot lăuda cu 5 stele sunt Chery A3 şi Roewe 550. De observat în
imaginea anterioară că montantul A s-a cam îndoit, ceea ce nu se
prea întâmplă în cazul modelelor de 5 stele europene.
Trebuie precizat că organizaţia C-NCAP nu a testat decât
automobile chinezeşti până în prezent şi rămâne de văzut dacă
punctajul lor va fi dat peste cap în cazul în care vor tampona o
maşină din altă parte. Geely este în prezent proprietarul Volvo,
deci chinezii vor avea de unde să înveţe şi să progreseze în
materie de siguranţă.