Gama de modele Opel din anul 2011

Publicat: 17 09. 2010, 14:46

Printre cele mai importante aspecte tehnologice ale ofertei Opel
de anul viitor se numără introducerea sistemului Start/Sport,
reducerea emisilor de CO2 şi Insignia combină propulsia diesel cu
sistemul de tracţiune integrală adaptivă de la Opel.

Corsa: acum cu tehnologie Start/Stop şi motoare de top
mai eficiente OPC

Tehnologia
Start/Stop este disponibilă opţional pentru
Opel Corsa
1.3 CDTI de 55 kW/75 cp, de asemenea pentru Corsa
Van, o premieră în segmentul furgoanelor. În loc să funcţioneze la
ralanti la un semafor sau o trecere de cale ferată, motorul se va
opri automat când şoferul acţionează treapta neutră şi eliberează
pedala de ambreiaj. Când semaforul trece la culoarea verde, şoferii
apasă pur şi simplu pedala de ambreiaj pentru a reporni motorul,
schimbă în treapta întâi şi demarează. Eliminând funcţionarea la
ralanti, motorul emite mai puţine gaze de seră şi generează mai
puţin zgomot.

Vârful de gamă, atrăgătorul Corsa OPC, obţine performanţe
uluitoare cu motorul său turbo cu cilindree de 1,6 litri şi putere
de 141 kW/192 cp, prezentând o impresionantă reducere a consumului
de carburant de 0,6 l/100 km, echivalentă cu o diminuare cu 9,5
procente a emisiilor de CO2. Această unitate super-eficientă
catapultează Corsa OPC de la zero la 100 km/h în doar 7,2
secunde.

Cea mai recentă gamă Corsa cuprinde o serie revitalizată de
sisteme de propulsie cu un consum de carburant şi emisii de CO2
reduse cu până la 13 procente – precum şi o putere mai mare în
majoritatea situaţiilor de utilizare.

Meriva: gamă extinsă de motoare diesel

A
doua generaţie
Opel Meriva
este acum disponibil cu trei noi motoare diesel,
prezentând o ofertă completă de opt sisteme de propulsie puternice.
Drept urmare, clienţii beneficiază de cea mai bună gamă de
motorizări din această clasă, ce cuprinde cinci motoare diesel şi
trei motoare pe benzină, cu puteri de la 55 kW/75 cp la 103 kW/140
cp.

Noua variantă 1.3 CDTI ecoFLEX combină o putere sporită cu 21 de
procente (70 kW/95 cp) cu emisii reduse cu 11,2 procente (119 g/km
CO2) faţă de predecesorul său (55 kW/75 cp). Alte noutăţi sunt cele
două versiuni mai puternice ale motorului 1.7 CDTI disponibile cu
transmisia manuală cu 6 trepte de viteză şi dezvoltând puteri de 81
kW/110 cp şi 96 kW/130 cp, cu un cuplu de până la 300 Nm şi un
consum mediu combinat de 5,2 litri la 100 km.

Astra hatchback: o gamă mai mare de sisteme de
propulsie

Completând noua familie Astra, versiunea station wagon,

Astra Sports Tourer
, va fi dezvăluită la Salonul Auto de la
Paris
2010. Aceasta va fi lansată pe piaţă la sfârşitul
anului.

La fel ca în cazul modelului Astra hatchback, gama de motoare pe
benzină este extinsă prin introducerea variantei de 88 kW/120 cp a
motorului turbo cu cilindree de 1,4 litri, împreună cu o transmisie
manuală cu şase trepte de viteză. Acesta consumă doar 5,9 l la 100
km (şi are emisii de CO2 de 138 g/km) şi este oferit în plus faţă
de versiunea de 103 kW/140 cp, care este acum disponibilă şi cu
transmisia automată cu şase trepte de viteză.

O reglare mai fină efectuată de inginerii Opel specializaţi în
sisteme de propulsie a avut drept rezultat şi o reducere cu patru
procente a consumului combinat şi a emisiilor de CO2 atât pentru
versiunea de 81 kW/110 cp cât şi pentru cea de 92 kW/125 cp ale
motorului 1.7 CDTI, valorile respective ajungând la 4,5 l/100 km şi
119 g/km CO2.

Gama Insignia: plus de economie, rafinament şi
stil

Modelele
ecoFLEX Insignia – care includ versiunile sedan, hatchback şi
Sports Tourer station wagon – au suferit o serie de îmbunătăţiri
tehnice care au avut drept rezultat o reducere de cinci procente a
consumului în ciclul combinat şi a emisiilor de CO2.

Cu motorul 2.0 CDTI care dezvoltă 96 kW/130 cp sau 118 kW/160
cp, cele mai recente variante Opel Insignia ecoFLEX sedan consumă
acum doar 4,9 l de carburant la 100 km, având emisii de CO2 de 129
g/km. Pentru Sports Tourer, noile valori sunt de 5,1 litri şi
respectiv 134 g/km. În multe ţări europene, aceste modele le permit
clienţilor persoane fizice precum şi proprietarilor de parcuri auto
să-şi maximizeze beneficiile referitoare la taxele auto.

În plus, toate motoarele diesel disponibile pentru Insignia au
beneficiat de îmbunătăţiri care au redus zgomotul mecanic şi cel
produs de procesul de combustie, contribuind la un rafinament mai
mare la rulare şi scăderea nivelului de vibraţii în habitaclu.
Pentru a încuraja o conducere economică, indicatorul de schimbare
într-o treaptă superioară de viteză amplasat pe panoul de
instrumente este acum dotare standard în combinaţie cu toate
transmisiile manuale.

Cererea puternică pentru sistemul de tracţiune integrală
adaptivă în dotarea modelului Insignia a încurajat în prezent Opel
să combine pentru prima dată tracţiunea integrală cu propulsia
diesel. Inteligentul sistem poate fi combinat cu motorul 2.0 CDTI
de 118 kW/160 cp, oferind şoferilor Insignia toate beneficiile în
materie de stabilitate, tracţiune şi manevrabilitate asigurate de
Adaptive 4×4, precum şi caracteristicile de conducere economică,
tipice pentru un diesel.