Caracteristicile de siguranţă ale maşinilor nu numai că protejează şoferii în cazul unor accidete, dar ”rigiditatea” cu care sunt elaborate şi implementate împiedică construirea unor concepte nebuneşti. Cele nouă pe care urmează să vi le prezentăm au fost propuse de cititorii site-ului Jalopnik. Aceştia nu numai că şi-ar da acordul să fie construite, dar le-ar şi conduce.
9. Mazda Miata Speedster
Unora li se pare cel puţin nedrept să se considere ilegală producerea de maşini fără parbriz. În cazul în care oamenilor nu le pasă de riscul la care se expun conducând o astfel de maşină, de ce trebuie să existe cineva care să-i opreasă?! Miata va rămâne întotdeauna o maşină liberă şi neîmblânzită.
8. Maşinile cu faruri escamotabile
Farurile escamotabile au trebuit să dispară după ce parlamentarii europeni au obligat constructorii de automobile să doteze maşinile cu faruri care să aibă un potenţial mai redus de rănire a pietonilor în cazul unui accident.
7. Jeep FC Concept
Conceptul Forward-Control, cu care Jeep s-a mândrit în urmă cu câţiva ani ar fi fost un plus adougat la gama actuală dacă nu s-ar fi dovedit că în cazul unor accidente picioarele ocupanţilor ar fi pur şi simplu zdrobite.
6. Maşini de raliuri din grupa B
În 1980, grupa B era alcătuită din cele mai faimoase maşini de raliuri din lume. Câştigau curse după curse, iar principalul lor punct comun era acela că împărtăşeau o platformă globală. Construcţia acestor maşini a fost oprită ca urmare a unui număr mare de accidente mortale.
5. Renault Espace F1
În 1995, Renault a prezentat lumii o maşină numită Espace F1, care a fost creată de Matra pentru a sărbători atât a 10-a aniversare a lui Espace, cât şi implicarea Renault în Formula 1. Deşi aceasta semăna cu o Espace cu modificări substanţiale ale caroseriei, vehiculul a avut mai multe în comun cu o maşină de Formula 1 decât cu una de stradă. Espace F1 era dotat cu un motor de 3.5 litri ce producea, nici mai mult nici mai puţin, de 800 de CP.
4. Lancia Stratos HF Zero
Lancia Stratos HF Zero ESTE este creaţia lui Marcello Gandini, modelul fiind expus publicului în 1970, la un salon de automobile din Torino, Italia. Se spune despre acest model că forma a prevalat asupra funcţionalităţii, lucru care l-a făcut să nu depăşească faza de concept.
3. Gigahorse
Mad Max: Fury Road a fost un film pe care mulţi iubitori de maşini şi SF l-au aşteptat cu interes. De ce? Pentru că anunţa un dezmăţ vizual – violenţă, maşini postapocaliptice, personaje puternice, praf şi Gigahorse. O bestie pe şase roţi care călca totul în picioare.
2. Un kart cu pentru drumurile publice
Probabil că ar dura ceva timp până când oamenii şi-ar face curaj suficient curaj pentru a conduce, pe şoselele normale, un kart. Din punct de vedere al siguranţei nu ar fi deloc o idee bună, dar trebuie să recunoaştem că ar fi distractiv.
1. Reconstruirea unor modele din anii ‘80
De-a lungul ultimilor 30 de ani s-au făcut progrese notabile în domenii care ţin de ingineria şi siguranţă auto. Chiar dacă maşinile de azi sunt mult mai performante faţă de cele din anii ‘80 există mulţi nostalgici ai acelor vremuri care iubesc maşinile produse atunci şi le-ar conduce fără nicio ezitare şi azi.