GALERIE FOTO | Top 10 cele mai fiabile maşini de familie
Prin studierea datelor primite de la o firmă de asigurări, site-ul Telegraph a întocmit o listă cu 10 cele mai fiabile maşini de familie – tocmai la timp pentru a începe să ne planificăm vacanţa de vară.
Masinile care au participat la studiu aveau o vechime de la trei până la cinci ani, dintre acestea alegându-se modelele care au suferit cele mai putine defecţiuni, dar şi cele un consum rezonabil de combustibil.
Puteţi vizualiza Top 10 cele mai fiabile maşini apăsând clik pe GALERIA FOTO
10. Peugeot 308
308 este vrednicul urmaş al foarte apreciatului 307. În plus, dacă ne raportăm la liderul segmentului clasei compacte în Europa, despre noul Peugeot 308 mai pot spune un lucru: este Golf-ul francez. Şoferul şi pasagerii au la dispoziţie mult loc, iar evoluţia clară a plasticelor şi materialelor bordului chiar îţi conferă impresia că te afli într-o maşină de categorie superioară. Păcat că unele ornamente care arată a metal sunt doar din plastic, dar să nu exagerăm cu pretenţiile.
9. Nissan Qashqai
Pentru Nissan, crossoverul Qashqai a devenit un adevărat pilon de rezistenţă pe piaţa europeană, unde Nissan Qashqai este cel mai vândut crossover, dar, ocazional, a reuşit să ajungă în TOP 10 cele mai vândute modele din Europa, ceea ce este o performanţă notabilă, reflectând cum nu se poate mai bine succesul de care se bucură pe Bătrânul Continent. Qashqai oferă scaune cu o configuraţie optimizată, inginerii fiind inspiraţi de metodele folosite de NASA. De asemenea, s-a lucrat intens la nivel de detaliu în ce priveşte spaţiile de depozitare şi accesoriile de ordin practic. Portbagajul este mai mare cu 30 de litri, ajungând la o capacitate de 439 de litri în configuraţia cu 5 scaune, podeaua fiind dublă, iar poliţa de bagaje putând fi ascunsă sub podea.
8. Ford Mondeo
Chiar dacă la capotolul design Insignia se prezintă bine în continuare Mondeo ştie că e un model frumos şi nu are reţineri în a arăta lucrul acesta, în special cu partea din faţă în care grila centrală păstrează accente de Aston Martin, iar farurile privesc spre vedeta gamei, Ford Mustang. Poziţia la volan lui Mondeo (apropo, acesta se reglează electric) este extrem de confortabilă şi relaxantă, deci ai toate premisele să devii pasionat de drumurile lungi de vacanţă. Dacă te poziţionezi pe bancheta din spate te vei bucura de un spaţiu extrem de generos pentru cap şi picioare, iar trei adulţi pot călători în condiţii bune aşezaţi aici.
7. Ford C-Max
Ford C-Max are un aspect exterior mai serios, ceea ce poate fi atât bine (pentru cei care caută o maşină serioasă), cât şi rău (pentru familiile tinere care vor, poate, un monovolum ceva mai simpatic). Calitatea materialelor folosite este bună în partea din faţă, cu plastice moi, texturate plăcut, şi cu porţiuni mai tari în spate şi în zonele inferioare ale habitaclului. Poziţia la volan este relativ înaltă, asemănătoare cu cea dintr-un SUV subcompact sau compact, ceea ce ajută destul de mult la vizibilitate. Scaunele din faţă sunt destul de plăcute, nici prea tari şi nici prea moi, şi oferă o susţinere laterală care se încadrează în media segmentului. În spate, C-Max oferă trei locuri profilate individual, iar spaţiul pentru cap şi picioare este foarte bun.
6. Toyota Prius
Toyota Prius are de gând să rămână lidera lumii hibridelor multă vreme de acum încolo. Cu o platformă complet nouă (prima maşină bazată pe platforma Toyota New Global Architecture, TNGA), cu suspensii spate regândite, sisteme avansate de siguranţă şi mai ales cu un design extrem de agresiv, noua Toyota Prius are de toate pentru fanii maşinilor cu etichetă eco.
5. Toyota Auris
Interiorul lui Auris Touring Sports e, în esenţă, acelaşi ca pe Auris hatchback. Asta înseamnă că plasticele sunt destul de tari mai peste tot, în afară de partea de sus a planşei de bord, iar designul general inspiră mai degrabă ideea de durabilitate decât ideea de inovaţie, iar cel mai bun exemplu în acest caz e ceasul digital care aduce aminte de anii ‘80. Scaunele din faţă sunt confortabile şi oferă un suport lateral peste medie pentru o maşină din această categorie. În spate, pasagerii au loc suficient pentru cap şi picioare, însă cei de peste 1,80 m înălţime s-ar putea să se plângă de lipsa spaţiului pentru genunchi atunci când în faţa lor stă cineva la fel de înalt ca ei.
4. Mazda3
Designul e primul atu al maşinii, mai ales că, la fel ca în cazul surorii mai mari Mazda6, deşi ar trebui ca Mazda3 să arate efeminată datorită atâtor linii curbe, reuşeşte să degaje suficient de multă masculinitate graţie imaginii frontale impozante şi a posturii chiar agresive.
În cazul locurilor din faţă, spaţiul e corect, pentru scaunul şoferului fiind urmărită parcă special senzaţia că eşti ”îmbrăcat” de cockpit, iar pasagerul nu are de ce să se plângă, spaţiile de depozitare fiind suficiente, şi ca număr, şi ca generozitate. În spate, însă, e loc doar suficient pe banchetă, deşi ampatamentul de 2,7 metri şi lungimea de 4,46 metri (aproape cât a unui sedan de clasă compactă) ar da de înţeles că Mazda6 se doreşte generoasă. Pare, din nou, un fel de ”uneltire” a inginerilor, ca să te împingă spre scaunul din stânga faţă…
3. Honda Accord
Constructorul nipon a decis că este timpul să atace segmentul premium. Şi Accord este modelul care conduce atacul către acest segment. Cea mai recentă generaţie a modelului Accord a crescut în dimensiuni, dar vizual liniile de design au fost în mare parte păstrate. Deşi noul model este ceva mai agresiv ca aspect, designul este mai mult o evoluţie a temei modelului anterior. Varianta Tourer a modelului Accord este o propunere mult mai interesantă faţă de modelul anterior. Designul este acum mult mai atrăgător faţă de vechiul break, ce avea un posterior tăiat drept. Noul Accord Tourer arată dinamic şi oferă o alternativă practică pentru cei care au nevoie de un automobil mai încăpător.
2. Honda Civic
Primul – partea din faţă afişată de Honda Civic Tourer nu este cu nimic diferită de cea a versiuniii hatchback. Look-ul inedit îţi are în continuare farmecul său printre atâtea forme germanizate, şi se alătură designului implementat de Auris Touring Sports la categoria suflu nou. Al doilea – schimbările vin firesc în partea din spate, unde familistul trebuie să satisfacă cerinţele impuse de nomenclatura „Tourer”. În acest context, partea din spate este foarte uşor de remarcat printre celelalte break-uri existente pe piaţă şi propune o formă stilată, amplificată de aripile sculptate deasupra roţilor. Spaţiul care se ascunde dincolo de caroserie este punctul central de interes când vorbim despre un model break, aşa că iată ce oferă Civic Tourer. Fiindcă lungimea ampatamentului a rămas neschimbată faţă de versiunea hatchback (2.595 mm), pasagerii poziţionaţi pe bancheta din spate nu mai primesc un bonus în ceea ce priveşte spaţiul pentru picioare, care se prezintă oricum în parametri buni pentru cei cu înălţimea până în 1,81 m.
1. Toyota Corolla
Toyota Corolla nu e o minune, ci o maşină foarte normală destinată oamenilor foarte normali. Iar, de la lansarea primei maşini cu acest nume, în 1966, statisticile spun că pe mapamond s-au vândut mai mult de 40 de milioane de autoturisme Corolla. Adică fenomenal. Gabaritul mare al maşinii se reflectă din plin într-un interior extrem de spaţios. Dacă locurile din faţă sunt generoase, pe banchetă locul la genunchi e pur şi simplu excedentar. De parcă japonezii s-au gândit doar la familiile cu adolescenţi baschetbalişti. Spaţiul pentru cap, însă, e în limite normale, deci Corolla nu e chiar indicată pentru persoanele mult mai înalte decât media.