Modelul donator de tehnologie, BMW M8 Competition, a fost dezvoltat în paralel cu M8 GTE, astfel că acesta are din start toate calităţile pentru performanţe fără compromisuri pe circuit. Prin urmare, alegerea lui M8 Competition ca bază pentru M8 MotoGP Safety Car este un pas logic.
Propulsorul lui M8 MotoGP Safety Car este cel mai puternic motor dezvoltat vreodată de BMW M GmbH. Acesta dezvoltă 625 CP şi face tandem cu o cutie de viteze M Steptronic cu opt trepte şi Drivelogic, cuplul motor fiind transmis la cele patru roţi prin intermediul sistemului de tracţiune integrală M xDrive. Una dintre particularităţile lui BMW M8 MotoGP Safety Car este noul sistem de frânare dezvoltat special pentru circuit şi care permite setarea a două caracteristici diferite pentru feedback-ul oferit de pedala de frână.
BMW M8 Competition a fost optimizat pe circuitul Miramas din sudul Franţei, pe circuitul de iarnă de la Arjeplog (Suedia) şi pe celebrul Nordschleife de la Nürburgring, urmărindu-se o interacţiune perfectă între grupul motopropulsor, trenul de rulare şi aerodinamica maşinii. În urma testelor, a rezultat o valoare a acceleraţiei de la 0 la 100 km/h de 3,2 secunde.
BMW M8 MotoGP Safety Car a fost preparat manual la BMW M Manufaktur din Garching pentru a face faţă celor mai rapide curse de motociclism. Pentru realizarea sa au fost folosite numeroase componente BMW M Performance Parts, multe fiind disponibile şi ca retrofit pentru modelul de serie.